וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים לנתניהו: "התערב, היכנס מתחת לאלונקה"

אריאל נוי

31.7.2011 / 11:25

במהלך הפגנת הרופאים מול משכן הכנסת, קרא יו"ר ההסתדרות הרפואית לראש הממשלה להתערב במבוי הסתום אליו הגיעו במשא ומתן עם האוצר. לבני: "צריך לשנות את סדרי העדיפויות בישראל"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל)

מאות רופאים ורופאים מתמחים הפגינו היום (ראשון) בגן הוורדים מול משכן הכנסת במחאה על מצב הרפואה הציבורית ותנאי העסקתם. יו"ר ההסתדרות הרפואית, השובת רעב זה היום השביעי, עלה לבמה כשהוא נראה חלש ועייף. "אני קצת חלש פיזית אבל נפשית לא הייתי אף פעם כל כך חזק", סיפר אידלמן על מצבו הבריאותי. הוא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "להיכנס מתחת האלונקה", ולהתערב במשא ומתן המתנהל עם האוצר.

לדבריו, משרד האוצר ממשיך להערים קשיים על הרופאים. "האוצר ממשיך לחסוך על הרופאים שעושים ימים כלילות כדי לתת לחולים טיפול טוב יותר", אמר אידלמן שהוסיף כי הרופאים פתחו במאבק לא ממניעים אישיים, אלא למען שיפור מצב הרפואה הציבורית בישראל. הוא הודה לרופאים שלקחו חלק בצעדה שעלתה בשבוע שעבר לירושלים וסיפר כי לאורך כל הדרך זכו הרופאים לתמיכה מהציבור.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, השתתפה בהפגנה ואמרה כי על הממשלה לשנות את סדרי העדיפויות שלה ולקבל את דרישות הרופאים המוצדקות. "המאבק שלכם איננו מאבק רק על שכר והעתיד האישי שלכם ולא רק על עתיד הרפואה הציבורית. הוא על עתידה של מדינת ישראל, מאבק על החברה הישראלית שאתם מייצגים כל מה שטוב בה. אנחנו נאבק עד הסוף. צריך לעשות ניתוח עמוק שישנה את סדרי העדיפויות במדינת ישראל".

עוד על שביתת הרופאים:
מחאת הרופאים: בתי החולים יפעלו במתכונת שבת
פרס לרופאים: "הזמן אזל, אפנה לממשלה שתכריע"
הרופאים הקימו מאהל בירושלים: "ביבי שים כתף"

צעדת הרופאים לעצרת המחאה בגן הורדים ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
הרופאים מול משכן הכנסת בירושלים, היום/עומר מירון

מוקדם יותר, נפגש נשיא המדינה שמעון פרס עם יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, ועם רופאים נוספים ודן עמם בנושא מחאתם על תנאי העסקתם ומצב הרפואה הציבורית בישראל. הנשיא אמר כי הוא מבין ללב הרופאים ומבין את מחאתם: "מה שמאוד הרשים אותי זה שמדובר בדאגה למדינת ישראל. אתם רופאים שדואגים לישראל ואני בטוח שהדאגה אמיתית. צריך להציל את הצורך של המדינה ברופאים ולתת להם לעבוד בתנאים מתקבלים. חובתי וזכותי להקשיב לכל קול שבא מהעם. אני גאה בזכות הזאת".

הנשיא פרס אמר עוד כי השביתה אורכת זמן ארוך מידי לטעמו וכי על הממשלה והרופאים למצוא דרך להכריע בסכסוך ביניהם. "אני בעל ניסיון ואני יודע שבסופו של דבר היה אפשר לגמור את זה בזמן קצר יותר. הזמן אזל. אני אומר לכולם לגמור את העניין בצורה אמיתית, אין מקום למריחה. אני פונה אליכם ואל הממשלה לקבל הכרעה ולעשות הכל כדי לשים קץ למצב מערכת הבריאות בישראל. אנחנו גאים בבריאות בישראל והיא דמוקרטית, היא לא נועדה לשביתות אלא לרפא. אני מבין שבאו מים עד נפש והגיע זמן ההכרעה". כמו כן התחייב הנשיא לדבר עם הממשלה בנושא ולסייע לסיים את הסכסוך ואמר כי "אני אדבר עם הממשלה שתגיע להכרעה הנכונה. אני מברך אתכם ומקווה שהשביתה תסתיים במהרה".


בתוך כך, כל בתי החולים הציבוריים עובדים היום במתכונת שבת לאחר שהמחלוקות בין ההסתדרות הרפואית לאוצר עדיין לא הגיעו לפתרון. במסגרת השביתה חדרי המיון, חדרי הניתוח, מכוני הדיאליזה, הפגיות והמחלקות לטיפול נמרץ יעבדו כרגיל, אך מכוני החוץ והיחידות לאשפוז יום יהיו סגורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully