וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לרופאים: "הזמן אזל, אפנה לממשלה שתכריע"

בפגישה עם יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, ורופאים נוספים, אמר פרס כי השביתה אורכת זמן רב מידי וכי על הצדדים להגיע להסכמה. "היה אפשר לגמור את זה בזמן קצר יותר"

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הבוקר (ראשון) עם יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, ועם רופאים נוספים ודן עמם בנושא מחאתם על תנאי העסקתם ומצב הרפואה הציבורית בישראל. הנשיא אמר כי הוא מבין ללב הרופאים ומבין את מחאתם: "מה שמאוד הרשים אותי זה שמדובר בדאגה למדינת ישראל. אתם רופאים שדואגים לישראל ואני בטוח שהדאגה אמיתית. צריך להציל את הצורך של המדינה ברופאים ולתת להם לעבוד בתנאים מתקבלים. חובתי וזכותי להקשיב לכל קול שבא מהעם. אני גאה בזכות הזאת".

הנשיא פרס אמר עוד כי השביתה אורכת זמן ארוך מידי לטעמו וכי על הממשלה והרופאים למצוא דרך להכריע בסכסוך ביניהם. "אני בעל ניסיון ואני יודע שבסופו של דבר היה אפשר לגמור את זה בזמן קצר יותר. הזמן אזל. אני אומר לכולם לגמור את העניין בצורה אמיתית, אין מקום למריחה. אני פונה אליכם ואל הממשלה לקבל הכרעה ולעשות הכל כדי לשים קץ למצב מערכת הבריאות בישראל. אנחנו גאים בבריאות בישראל והיא דמוקרטית, היא לא נועדה לשביתות אלא לרפא. אני מבין שבאו מים עד נפש והגיע זמן ההכרעה". כמו כן התחייב הנשיא לדבר עם הממשלה בנושא ולסייע לסיים את הסכסוך ואמר כי "אני אדבר עם הממשלה שתגיע להכרעה הנכונה. אני מברך אתכם ומקווה שהשביתה תסתיים במהרה".

הנשיא התייחס עוד לגל המחאות החברתית, ואמר כי יש להקשיב למוחים, להבין אותם, ולהגיע להסכמות. "אני מסתכל על כל הדור הצעיר הזה. זה דור אחר, מלא תוכן חדש. הוא רוצה לבנות את עתידו. זה לא דור פחות מסור ולא פחות ערכי או אכפתי, וצריך להקשיב לו. מותר להפגין וחשוב שההפגנות יסתיימו בהבנה ולא בניצחונות. אם נגיע להבנה זה יהיה הניצחון". בסיום הפגישה פרס וד"ר אידלמן, השובת רעב מזה שבוע, נפגשו בארבע עיניים.

הפגנה גדולה במרכז חורב בחיפה במסגרת מחאת הרופאים, יולי 2011. שלומי גבאי
הרופאים מפגינים בשבוע שעבר בחיפה/שלומי גבאי

בתוך כך, כל בתי החולים הציבוריים יעבדו היום במתכונת שבת לאחר שהמחלוקות בין ההסתדרות הרפואית לאוצר עדיין לא הגיעו לפתרון. במסגרת השביתה חדרי המיון, חדרי הניתוח, מכוני הדיאליזה, הפגיות והמחלקות לטיפול נמרץ יעבדו כרגיל, אך מכוני החוץ והיחידות לאשפוז יום יהיו סגורות.

בנוסף, מאות רופאים מומחים ורופאים מתמחים יפגינו היום בגן הוורדים מול משכן הכנסת בירושלים, בה תנאם בין היתר יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני.

עוד על שביתת הרופאים:
מחאת הרופאים: בתי החולים יפעלו במתכונת שבת
הרופאים הקימו מאהל בירושלים: "ביבי שים כתף"
הרופאים צועדים בכל הארץ: "מבקשים מנתניהו להתערב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully