וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי מחאת הדיור לנתניהו: "מוכנים לדבר רק איתך"

בתגובה להצעת רה"מ נתניהו להקים צוות שיידבר עם המפגינים, אמרה דפני ליף, ממנהיגות המאבק כי "מול אוזניו האטומות של רה"מ נוצרת דרך אחרת. ההידברות צריכה להעשות בשקיפות - מולך"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

"בהפגנות אתמול נכחו מעל 150,000 בני אדם שביטאו את בקשתנו לצדק חברתי. דומה שזעקה זו לא עושה כל רושם על ראש הממשלה המתעקש להתבצר בעמדותיו. ראש הממשלה כנראה מתקשה מאוד להאזין לכאבים ולתביעות של כולנו, העם אותו הוא מתיימר לייצג. מול אוזניו האטומות נוצרות שפה אחרת והתנהגות אחרת", כך אמרה דפני ליף, ממנהיגות המחאה במאהל שבדרות רוטשילד בתל אביב, במסיבת עיתונאים שקיימו בצהריים (ראשון) מנהיגי מחאת הדיור.

"אנחנו פועלים, יוצאים לרחובות, ודורשים שינוי של השיטה בעוד נתניהו מקים עוד ועדה ומנסה להימלט מהאחריות הבסיסית שלו ושל ממשלתו כלפינו. ההידברות צריכה להיעשות בשקיפות מול כולנו ולא מול מליאת השרים, אלא רק מולך", אמרה ליף בתגובה להודעתו הבוקר (ראשון) של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הכוונה להקים צוות מיוחד שייפגש עם מובילי מחאת הדיור.

"אתמול הכרזנו על דרישותינו, מה שהגדרנו כצדק חברתי. מדובר בחלומות, אך כולם ברי השגה, והם יהפכו את ישראל למדינה חברתית אמיתית שלכולנו יהיה טוב לחיות בה", הוסיפה סתיו שפיר, אף היא ממנהיגות המחאה, ביום שאחרי הפגנות הענק שנערכו אתמול ברחבי הארץ.

עוד על מחאת האוהלים
מחאת הדיור: כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה
פירות המחאה: מחיר הדלק לא יעלה
נתניהו הורה על פתיחה בהידברות עם ראשי מחאת הדיור
המוחים עונים לנתניהו: "רוצה לדבר? בוא למאהל"

"המדינה חייבת להתערב בשוק הנדל"ן. להגן על כולם באמצעות דיור ציבורי ופיקוח על שכר דירה. אנחנו תובעים מערכת חינוך ציבורית ושיוויונית. חינוך ציבורי חינם. אנחנו מזדהים עם כל תביעות הרופאים, אנחנו היינו תובעים אפילו יותר. בנוסף, המדינה היא זו שצריכה לדאוג לשלום האזרחים ובאופן מיוחד לעובדים הסוציאלים, שוטרים, כבאים ומורים. אנחנו דורשים שכר הוגן בהעסקה קבלנית, לתקופת זמן מוגבלת. על האוצר לדאוג שהשכר יהלום את עלות המחיה", המשיכה שפיר.

"ראש הממשלה חזר שוב ושוב על המילה אחריות, אבל תגובתו לדרישות אינה אחראית ואינה מהווה בשורה חדשה. הוא מנסה להלך אימים שצדק חברתי יביא לקריסה כלכלית, אבל השיטה היא זו שגורמת לקריסה. ראש הממשלה מציע הצעה מניפולטיבית , שלופה מהשרוול וחסרת עקרונות וזו איננה לקיחת אחריות. ראש ממשלת ישראל איננו מבין אחריות מהי".

יגאל רמב"ם, פעיל נוסף בגרעין המאבק, אמר כי "כדי להפוך את הדיון לאחראי, אנו תובעים מרה"מ להיכנס איתנו להידברות שבבסיסה בניית חברה צודקת אחראית ושיוויונית. כדי שנוכל להיכנס להידברות, עליו להסיר את חוק הווד"לים מסדר היום ולערוך את ההדברות בשקיפות ועם מצלמות, כדי לאפשר דיון ציבורי. אם תבחר להעלות את חוק הווד"לים, הציבור כולו ייצא לרחובות ויתיצב מולך כוח המחאה האזרחי שהתמודדת רק עם חלקו בשבוע האחרון. ביבי, תתעשת", קרא קונטס בתגובה ליוזמת ראש הממשלה להקים ועדות דיור לאומיות, שאמורות להסיר חסמים ולזרז את תהליכי אישור יחידות הבנייה בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עצרת מחאת הדיור בתל אביב רחבת המוזיאון, יולי 2011. נמרוד סונדרס
ההמונים מפגינים בתל אביב/נמרוד סונדרס

הפגנת הענק קוצרת פירות

ראש הממשלה אמר מוקדם יותר היום כי הוא ער לקשיים שמציב יוקר המחיה בישראל, וכי יש לבצע שינוי בסדרי העדיפויות, אלא שלדבריו "חלק מהטענות מוצדקות וחלק לא". הוא הוסיף כי הממשלה מחויבת לטפל במצוקות "האמתיות", שחלקן "תולדת עיוותים במשק הישראלי".

לדברי ראש הממשלה, הצוות המיוחד יציע "תכנית אחראית ומעשית להקלת הנטל. אבקש מהצוות להזמין נציגים מארגונים שונים לשמוע רעיונות ופתרונות ולהביא תכנית לביצוע שנוציא לפועל כדי להקל על הנטל הכלכלי על אזרחי ישראל".

דברי ראש הממשלה נתניהו מגיעים לאחר שאתמול, הפגינו כ-150 אלף בני אדם בלא פחות מעשר ערים בישראל וערכו צעדות ועצרות מחאה, מקריית שמונה בצפון ועד באר שבע בדרום, תחת הכותרת שהפכה כבר לסיסמת המאבק: "העם דורש צדק חברתי".

המחאה המתפשטת יכולה כבר להתפאר בהישג בולט אחד: שר האוצר יובל שטייניץ ושר התשתיות עוזי לנדאו החליטו היום על הורדת מס הבלו על הדלק ב-31 אגורות. המהלך ימנע את התייקרות הדלק, שמחירו אמור היה להתייקר הלילה בחצות ב-30 אגורות לליטר בנזין. הבלו מהווה חלק משמעותי ממחירו של ליטר בנזין, והצו שעליו חתמו שני השרים, להורדת המיסוי על הבלו, יעמוד בתוקף עד ה-1 בספטמבר.

כמון כן, הוועדה בנושא מחירי הדלק שהקים השר לנדאו צפויה להגיש את הצעתה להפחתת "מרווח השיווק", שעומד היום על 70 אגורות. לנדאו ושטייניץ סיכמו כי אם הוועדה לא תגיש את הצעתה בתוך חודש, לנדאו, שמרווח השיווק כפוף אליו, יוריד את הסכום ב- 15 אגורות, ובמקביל שטייניץ יוריד את מס הבלו ב- 15 אגורות, כך שההפחתה במיסים של 30 אגורות לליטר תישאר על כנה גם בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully