וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נלחם במצוקת הדיור: יקים ועדה עוקפת ביורוקטיה

פנחס וולף

7.3.2011 / 16:28

מזור לזוגות הצעירים? ראש הממשלה הודיע על הקמת תוכנית מיוחדת שנועדה לזרז את אישורי הבנייה בישראל למשך שנה וחצי. התוכנית נועדה לעקוף את המחסומים הביורוקרטים בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד כי הוא מכין "מסלול עוקף ביורוקרטיה", לדבריו, שנועד לעקוף את ועדות התכנון והבנייה המקומיות והמחוזיות, ויאפשר להציף את השוק בעשרות אלפי דירות למשך שנה וחצי. לדברי נתניהו, "משבר הדיור לא יכול להימשך יותר. חייבים להביא פתרון. הסבל הנגרם הוא אמיתי. זוגות צעירים גרים עם הוריהם, ועוד מעט נכדים יגורו עם הסבים והסבתות שלהם".

"הבעיה המרכזית", אמר ראש הממשלה, "היא שב-10 השנים האחרונות נבנו 10 אלף דירות פחות מהדרוש. הדבר הביא למחסור של קרוב למאה אלף דירות ומשום כך המחיר הרקיע לשחקים". לדברי נתניהו, הבעיה נעוצה בעובדה שגם אם מטפלים בשיווק דירות כפי שנעשה בשנה האחרונה, אין הדבר פוטר את מצוקת הדיור "כי יש פער גדול שאנחנו לא מצליחים לפתור".

עוד אמר נתניהו: "שהקמנו את הממשלה הצענו שתי רפורמות בתכנון ובשיווק הדירות. הבאנו רפורמה למינהל מקרקעי ישראל והיא נתקעה כיוון שעבר זמן רב. כינסתי בחודשים האחרונים את שר האוצר יובל שטייניץ, את שר הבינו והשיכון אריאל אטיאס ואת יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ואני רוצה לקוות שבימים הקרובים תהיה פריצת דרך שתהפוך את מינהל מקרקעי ישראל לגוף יעיל יותר". הרפורמה השנייה אותה ציין ראש הממשלה, נועדה, לדבריו, "לזרז את תהליכי התכנון בישראל, הנמצאים כמעט במקום אחרון בעולם משום שיש ועדות מקומיות, ועדות מחוזיות ומועצה ארצית לתכנון הבנייה".

"ועדה לדיור לאומי"

לטענת נתניהו, אותן רפורמות לא יצאו לדרך מאחר ו"בכל שלב, כל גורם יכול לעצור את ההליך. הגענו עם רפורמה כדי לייעל את המערכת ולצמצם את ההפרעות, אבל בתוך ועדת הפנים של הכנסת אושרו בשנתיים האחרונות רק מאה מתוך 400 הסעיפים. בקצב הזה ייקחו עוד כמה שנים עד לאישור הרפורמה ובנתיים הפער הולך וגדל ויש צורך לעשות מעשה דרסטי".

עקב כך, אמר נתניהו כי יפעל לאישור הקמת "ועדה לדיור לאומי" (וד"ל) שתהווה מסלול עוקף בירוקרטיה לבנייה למגורים. "נאפשר לוועדה אחת, בתוך 18 חודשים, לשווק עשרות אלפי יחידות דיור". נתניהו ציין כי לשם יישום התכנית, צריך לחוקקו כחוק בכנסת, "אך קודם צריך להביאה לאישור הממשלה, וביום ראשון אני מתכוון לעלות את הנושא לאישורה", אמר.

"התייעצתי ארוכות עם השרים ויש אחדות דעות שחייבים לעשות את הצעד הזה. אין דבר יותר קשה לזוגות צעירים מכך שהם לא מצליחים לרכוש דירה. השם 'וד"ל' לא נבחר במקרה. אלו היו ועדות שאריק שרון הקים כאשר הי השר הבינוי והשיכון כדי לעקוף את הבירוקרטיה לקראת העלייה של חבר העמים", סיכם ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully