וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוחים עונים לנתניהו: "רוצה לדבר? בוא למאהל"

גלעד גרוסמן

31.7.2011 / 14:00

במאהל הביעו סיפוק מהודעת ראש הממשלה על הקמת צוות מיוחד שיפתח בדיאלוג עם המוחים, אך מבהירים כי טרם התקבלה פנייה רשמית בנושא. "להגיד שזה יקרה זה דבר אחד, להיפגש זה דבר אחר"

גדעון צנטנר

הודעתו הבוקר (ראשון) של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הכוונה להקים צוות מיוחד שייפגש עם מובילי מחאת הדיור, התקבלה בתגובות מעורבות בקרב מארגני המחאה. בעוד שחלק בירכו על ההודעה, אחרים היו יותר סקפטיים לגביה. בכל מקרה, המפגינים מבהירים שעבורם חשובות התוצאות, ולא רק הפגישות.

אסף לוי, שהיה אחד הנואמים בעצרת אמש בתל אביב, לא התרשם מההצהרה. "16 שנה הציבור הישראלי לא נגע בראש הממשלה, לא חיבק אותו. הגיע הזמן שראש הממשלה יבוא לאוהל בעצמו וידבר אתנו. לא מענין אותנו צוותים, ועדות וביורוקרטיה, ודאי שלא ניפול לניסיונות למסמס את הניצחון האדיר של אתמול", אמר. הוא הוסיף כי "השליפות החפוזות של ראש הממשלה מעידות על כך שהוא ממש לא מבין מה קורה בחוץ והגיע הזמן שיתעורר".

לעומתו, עוד אחד ממנהיגי המאבק, אבי דהאן, אמר כי במאהל מברכים על דברי ראש הממשלה. "זה מבורך. טוב מאוחר מאשר אף פעם לא. רק באופן הזה, שבו ראש הממשלה רואה את המחאה כמקור למינוף ועבודה משותפת, נוכל להביא למימוש של הרצונות והשאיפות של המפגינים".

גם התאחדות הסטודנטים הודיעה כי חבריה היו שמחים לדון בדרישות המפגינים עם נתניהו, אך הבהירו כי לא קיבלו כל פנייה רשמית בנושא. "אנחנו לא מוחים לשם מחאה, אלא כדי לפתור בעיות - אם נקבל פנייה נשב ונדבר. המאבק ממשיך בכל מקרה".

עוד על מחאת הדיור:
נתניהו הורה על פתיחה בהידברות עם ראשי מחאת הדיור
כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה
פירות המחאה: הממשלה בוחנת הוזלת הדלק והמסים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אנחנו לא מוחים לשם מחאה, אלא כדי לפתור בעיות". מסיבת עיתונאים של התאחדות הסטודנטים בשבוע שעבר/מערכת וואלה, צילום מסך

ראש הממשלה אמר מוקדם יותר היום כי הוא ער לקשיים שמציב יוקר המחיה בישראל, וכי יש לבצע שינוי בסדרי העדיפויות, אלא שלדבריו "חלק מהטענות מוצדקות וחלק לא". הוא הוסיף כי הממשלה מחויבת לטפל במצוקות "האמתיות", שחלקן "תולדת עיוותים במשק הישראלי". לדברי ראש הממשלה, הצוות המיוחד יציע "תכנית אחראית ומעשית להקלת הנטל. אבקש מהצוות להזמין נציגים מארגונים שונים לשמוע רעיונות ופתרונות ולהביא תכנית לביצוע שנוציא לפועל כדי להקל על הנטל הכלכלי על אזרחי ישראל".

אבי דובז'ינסקי, ששובת רעב מזה כשבועיים במאהל המחאה ברוטשילד, אמר כי מדובר בצעד בונה אמון, אולם הוסיף כי "צריך לחכות לתוצאות הפגישה ולא רק לעצם קיומה". דובז'ינסקי אמר בשבוע שעבר כי יפסיק את שביתת הרעב שלו אם יתמלאו שני תנאים: שנתניהו יסכים להיפגש עם המפגינים ושהכנסת תחוקק תקרה לשכר הדירה. בעקבות הודעת נתניהו אמר: "נחכה שזה יתממש. להגיד שזה יקרה זה דבר אחד, להיפגש בפועל זה דבר אחר. אחרי שנקום מהפגישה נוכל לסמן 'וי' אחת על הדרישות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully