וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני שביתת המחאה: ”קוראים לכל הציבור להישאר בבית”

ענת עובדיה

1.8.2011 / 0:01

אלפי בני אדם מאיימים להיעדר הבוקר ממקום העבודה ולהפגין בכל הארץ במחאה על יוקר המחיה. מרכז השלטון המקומי יצטרף לשביתה וגם ההורים שיצאו ל"מחאת העגלות" הודיעו כי ירתמו ליוזמה

האם המחאה הציבורית על יוקר המחייה תחריף עד כדי שיתוק המשק? אלפי בני אדם מאיימים להיעדר הבוקר (שני) ממקום עבודתם, ולהפגין על יוקר המחייה וקריסת מעמד הביניים בשורה של צעדות מחאה שיתקיימו ברחבי הארץ. גם יוזמה זו החלה בעמוד פייסבוק, אליו הצטרפו עד כה כבר למעלה מ-21 אלף בני אדם.

גל המחאות - כותרות אחרונות:
הרופאים הפגינו בירושלים: "נתניהו, כנס מתחת לאלונקה"
אתמול: 150 אלף בני אדם הפגינו ברחבי ארץ
במחאה על יוקר המחייה: קריאה לשביתה כללית
מחאת העגלות: צפו בהפגנה בכל רחבי הארץ
שבועיים למחאת הדיור: "הכרזת עצמאות של דור חדש"

עצרת מחאת הדיור בתל אביב רחבת המוזיאון, יולי 2011. נמרוד סונדרס
עצרת המחאה במוצאי שבת בתל אביב, בה השתתפו כ-70 אלף בני אדם. האם יירתמו גם ליוזמת השביתה?/נמרוד סונדרס

תחילה שקלו המארגנים הפגנה מול הכנסת בירושלים, אולם תכנון זה התבטל. "כרגע אנחנו מתכננים מספר אירועים בכל רחבי הארץ, כאשר האירוע המרכזי יתקיים בפארק הירקון בתל אביב החל מהשעה 17:00", אמר צביקה בשור, יוזם השביתה, בשיחה עם וואלה! חדשות. "אני קורא לכל הציבור להצטרף אלינו ולא להגיע לעבודה מחר", הוסיף בשור.

היוזמה קיבלה רוח גבית ממרכז השלטון המקומי, שנרתם למאבק. במסגרת ההשבתה יקיים המרכז אסיפות הסברה, הפגנות מקומיות ועיצומים שכוללים אי קבלת קהל. "בגלל שהממשלה הפסיקה לשרת את האזרח, השירותים שמקבלים משרדי הממשלה מהרשויות המקומיות ייפגעו", נמסר בהודעה מטעם המרכז.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר כי "מדובר במחאה חברתית רחבה ואנו, ראשי הרשויות, לא יכולים לעמוד מנגד. זוהי קריסה חברתית של מעמד הביניים ואנו זקוקים לפתרונות במגוון נושאים חברתיים, לא רק בפיתרון למצוקת הדיור". בוחבוט הוסיף כי "מדובר בשלב זה בשביתה בת יום אחד, מתוך תקווה ליצור עשייה משותפת ולחלץ את החברה בישראל ממשבר. אני גאה שראשי הערים מכל קצוות הקשת הפוליטית ומכל רחבי הארץ נרתמו למען תושביהם והצטרפו למחאתם הצודקת".

מחאת העגלות בתל אביב, יולי 2011. שי אוקנין
צעדת העגלות ביום חמישי בתל אביב/שי אוקנין

בנוסף, יוזמי השביתה קיבלו חיזוק גם מההורים, שכזכור פתחו השבוע במאבק משלהם שכונה "מחאת העגלות", במחאה על קושי לגדל ילדים עקב עליות המחירים. "יוזמי מחאת העגלות דיברו איתנו והודיעו לנו שהם מצטרפים לקריאה לשבות", סיפר בשור.

עם זאת, דווקא פעילי מחאת הדיור שתופסת עוד ועוד תאוצה, טרם הצטרפו לקריאה לשביתה. "אנחנו עדיין מחכים להבעת תמיכה רשמית", הוסיף בשור. על פי יושבי האוהלים, גם בלי ההצהרה הרשמית, הם תומכים ביוזמה. "ביום שבת הייתי אמור לקרוא לכולם לשבות ביום שני במהלך הנאום שלי, ופשוט מרוב התרגשות והתלהבות חצי מהדברים שתיכננתי לומר נשכחו, כולל החלק הזה", הסביר אסף לוי, מפעילי מחאת הדיור שנאם בעצרת בתל אביב.

"זה נעשה בתום לב, וכמובן שאנחנו תומכים במחאה הזאת ובהמשך המאבק האזרחי שהולך וצובר תאוצה. אני אישית מתכוון מחר לא להגיע לעבודה ולצאת להפגנות, ואני אמנם לא יכול לדבר בשם כולם, אבל ברור לי שכל יושבי האוהלים תומכים בכל חלק ויוזמה של ההתעוררות האזרחית", הוסיף.

מסיבת עיתונאים במאהל המחאה בשדרות רוטשילד, 31.7.2011. נמרוד סונדרס
מסיבת עיתונאים במאהל המחאה, אמש/נמרוד סונדרס

בתוך כך, הסתיימה אמש הפגישה בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לבין נציגי מחאת הדיור מבלי שהצדדים גיבשו הסכמות על אופן שיתוף הפעולה ביניהם. לדברי גורמים בקרב המפגינים, השיחה הייתה "קרה", והצדדים לא הצליחו לסכם על צעדים בוני אמון. בפגישה לקחו חלק יוזמי מחאת דיור, התאחדות הסטודנטים, הנוער העובד והלומד, מחנות העולים, רוח חדשה, התעוררות . הצדדים קבעו להיפגש בשנית ביום שלישי הקרוב על מנת לגבש רשימת דרישות ברורה ורחבה לממשלה. יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, בירך על שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים ואמר: "יש חשיבות רבה ליצירת קואליציה רחבה מול הממשלה לקידום עבודה אופרטיבית".

ומה איתכם? האם אתם מתכוונים להגיע מחר לעבודה? ספרו לנו גם בפייסבוק

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully