וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר צעדות ייערכו הערב במקביל ברחבי הארץ

אריאל נוי

30.7.2011 / 10:15

פעילי מחאת הדיור מצפים הערב למפגן כוח של ממש. בערים בצפון, בדרום ובמרכז ייערכו הערב צעדות המונים ממאהלי המחאה, שיסתיימו בעצרות. גם הרופאים נערכים להפגנה גדולה מול הכנסת מחר

פעילי מחאת הדיור נערכים להסלים את מאבקם, והערב (שבת) צפויות להתקיים לא פחות מעשר צעדות מחאה, מקריית שמונה בצפון ועד באר שבע בדרום, תחת הכותרת שהפכה כבר לסיסמת המאבק: "העם דורש צדק חברתי". הצעדות צפויות להסתיים בעצרות, בהן ינאמו דוברים המייצגים מגוון מאבקים חברתיים בארץ, שנבחרו על ידי ערי האוהלים המקומיות. לצדם יופיעו מוזיקאים מובילים.

המחאה החברתית המתרחבת - כותרות נוספות

מאהל חדש הוקם בצפון ת"א: "נפיץ המחאה בכל העיר"
מחאה בריח רע: פצצת סירחון נזרקה למגדלי אקירוב
מארגנות מחאת העגלות: "הצלחה אדירה, זו רק ההתחלה"

בעצרת המרכזית ברחבת מוזיאון תל אביב יעלו להופיע הזמרים יהודה פוליקר, דנה ברגר, חמי רודנר ודן תורן, ואנשי מאהל המחאה יישאו נאומים. בירושלים תצא הצעדה מגן הסוס לבית ראש הממשלה, ובה צפויים להופיע הראל סקעת, אביב גפן ואברהם טל. צעדות ייערכו גם בחיפה, אשדוד, נצרת מודיעין, רעננה ואשקלון. רועי נוימן, מדוברי מטה המאבק, התייחס לתקוות שתולים הפעילים בארגון הצעדות, וכינה את האירועים המתוכננים: "אם כל ההפגנות".

במקביל, נערכים גם הרופאים להחריף את מחאתם, לקראת ההפגנה שהם מתכננים מחר. אחר הצהריים צפוי ח"כ עמיר פרץ (עבודה) להגיע למאהל המחאה של ההסתדרות הרפואית מול משרד ראש הממשלה בירושלים, ובבוקר יום ראשון יצאו הרופאים לצעדה מבית החולים הדסה עין כרם לעבר גן הוורדים שמול הכנסת, שם יקיימו הפגנה. בהפגנה ישתתפו רופאים מבתי החולים הדסה, שיבא, איכילוב, מאיר, בלינסון, אסף הרופא ושערי צדק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנות ייערכו תחת סיסמת המאבק: "העם דורש צדק חברתי". הגפנת דיור בעפולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחאה העממית מוסיפה להתפשט, גם בתוך תל אביב עצמה. מאהל מחאה חדש הוקם הלילה בשדרות נורדאו שבצפון תל אביב. מארגני המאהל, רובם מעל גיל 30, נשואים עם ילדים ועובדים, הקימו את המאהל החדש במטרה להפיץ את תופעת המאהלים ברחבי העיר והארץ, על מנת להכיר לדבריהם את המחאה לכמה שיותר אוכלוסיות.

ישי סקלי, שאירגן את המחאה החדשה, הסביר לוואלה! חדשות כי לא מדובר במחאה נפרדת מזו שמתקיימת בשדרות רוטשילד, וכי הם נמצאים בקשר עם מובילי המחאה שם. "החלטנו אתמול להקים את המאהל בשדרות נורדאו כי אנחנו מאמינים שזו המחאה של כולם ורצינו לקדם אותה גם לצפון העיר אל אוכלוסיות חדשות, אנחנו שואפים לפזר את המחאה בעיר ולהפיץ אותה גם לשכונות עבר הירקון". נדב צ'רנילס, אף הוא ממארגני המאהל, הסביר כי "הכוונה היא לעורר כמה שיותר שכונות. כל אחד צריך לראות מה קורה בשכונה שלו".

סקלי, סטאז'ר ברפואה שמעורב גם במחאת הרופאים על תנאי העסקתם, הסביר כי קיים קשר הדוק בין כל המחאות שמתרחשות בארץ. "זה זמן נכון להבין את הקו המקשר בין כל המאבקים. זה הכל קשור לסדר העדיפויות הלאומי שמקולקל במדינה הזאת. זה הזמן לאחד את המאבקים ולהסתכל על התמונה הכוללת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully