וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בריח רע: פצצת סירחון נזרקה למגדלי אקירוב

גלעד גרוסמן

29.7.2011 / 19:15

סטודנטים שהפגינו מול המגדלים היוקרתיים בתל אביב הפריחו בלונים שאליהם הוצמדו אוהלים. בירושלים מתכוננים עשרות פעילים ממאהל המחאה לטקס קבלת שבת בגן העצמאות

מחאת מעמד הביניים נמשכת: קבוצה של כ-20 סטודנטים הפגינה היום (שישי) בתל אביב במחאה על מחירי הדיור. הסטודנטים צעדו משדרות רוטשילד לכיוון מגדלי אקירוב, שם הם הפריחו בלונים אליהם חוברו אוהלים וזרקו פצצת סירחון לעבר הבניין.

מחאת מעמד הביניים - כותרות אחרונות:
במקום מצדה? מאהל המחאה הפך לאטרקציה תיירותית
פעילי ימין הגיעו לרוטשילד: ”זו מחאה ממומנת”
מארגנות מחאת העגלות: ”הצלחה אדירה, זו רק ההתחלה”

זאת על אף שאתמול פנתה נוגה קינן, ראש פורום ראשי המשק, במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הודיעה כי הפורום יקים קבוצה שתגבש תקציב מדינה חדש ל-2012 שיכלול שינוי סדרי עדיפויות במשק תוך מתן דגש לבעיות חברתיות. דובר הפורום ציין, כי המכתב מקובל על רוב אילי ההון, בהם נוחי דנקנר, יצחק תשובה ודודי ויסמן.

בתוך כך, בירושלים מתכנסים בשעה זו עשרות פעילים במאהל המחאה בגן העצמאות כדי לערוך טקס קבלת שבת.

הבוקר הגיעו כמאה בני אדם לרחבת מוזיאון תל אביב בכדי להפגין נגד עליית מחירי הדלק, כחלק מהמאבק על יוקר המחיה. בין המפגינים נכחו חברי תנועת "הנוער העובד והלומד", נציגי מורי נהיגה ונציגי חברות הסעות, כשהם אוחזים שלטים עליהם נכתב: "יובל המבולבל", "ארץ זבת חלב ומס", "שכר מינימום - דלק מקסימום". בסיום ההפגנה, התיישבו המפגינים על הכביש בצומת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך וחסמו את התנועה.

סטודנטים הפגינו במסגרת מחאת הדיור מול מגדלי אקירוב בתל אביב. שי אוקנין
הפרחת הבלונים במגדלי אקירוב בתל אביב היום/שי אוקנין

כמו כן, אתמול בלילה אירע ניסיון התאבדות של אחת מדיירות מאהל המחאה בשכונת ג'סי כהן בחולון. עדי ראייה סיפרו כי האישה, אם חד הורית שאחת מבנותיה חולה באפילפסיה, ניסתה להתאבד באמצעות בליעת כדורים. זאת לאחר שפונתה מדירה של חברת "עמידר" והוגדרה כמחוסרת בית. היא מאושפזת כעת ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים וולפסון בעיר.

סטודנטים הפגינו במסגרת מחאת הדיור מול מגדלי אקירוב בתל אביב. שי אוקנין
סטודנטים הפגינו במסגרת מחאת הדיור מול מגדלי אקירוב בתל אביב/שי אוקנין

בעוד המחאה גוברת במרכז, היא אינה פוסחת גם על יישובי הדרום. כ-300 בני אדם צפויים לקחת חלק בהפגנת ענק שתיערך מחר ב"עיר האוהלים" בקריית מלאכי. יוסי, ממארגני המחאה בעיר, סיפר לוואלה! חדשות כי במתחם האוהלים, שהוקם לפני כארבעה ימים בטיילת המקבילה לכביש 3, נמצאים כיום כ-20 אוהלים וכי "אנו נאבקים על דיור בר-השגה, אך לא רק על דיור". לדבריו, "בכל יום מצטרפים עוד ועוד אוהלים וההערכה היא שבמידה והמאבק יימשך – נראה עיר של ממש. אנו מקבלים תמיכה רבה מהעירייה ולא מתעסקים בפוליטיקה – האינטרס שלנו חברתי ונובע משיקולים א-פוליטיים".

סטודנטים הפגינו במסגרת מחאת הדיור מול מגדלי אקירוב בתל אביב. שי אוקנין
סטודנטים הפגינו במסגרת מחאת הדיור מול מגדלי אקירוב בתל אביב/שי אוקנין

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני (קדימה) התייחסה היום למחאת מעמד הביניים ההולכת ומתעצמת. "הכעס ברחובות נובע מכך שיש כאלה שיכולים לתרום ולא רוצים, ומכך שמעמד הביניים מחזיק על גבו קבוצות שלמות שלא משתתפות בשוק העבודה", אמרה לבני בכנס בקיבוץ יפעת, "זה לא מצב של אין ברירה והתחושה היא שיש ברירה. יש צמיחה שלא מתורגמת לאיכות חיים לאזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully