וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: חסימות כבישים וצעדות ברחבי הארץ

28.7.2011 / 0:00

מאות פעילים הפגינו מול ביתו הפרטי של נתניהו. במקביל, צעדו פעילים משדרות רוטשילד לגינת לוינסקי במחאה על פירוק המאהל במקום על ידי העירייה. בעפולה חסמו מפגינים את הכביש המרכזי

גדעון צנטנר

(צילום: שינאווי בכר, גדעון צנטנר, דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

מחאת הדיור נכנסה אמש לערב סוער נוסף כשבמוקדים רבים בארץ התקיימו תהלוכות והפגנות במחאה על מחירי הדיור. מאות מפעילי מחאת הדיור הפגינו אמש (רביעי) מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים. הם תלו על הבית, הנמצא בבעלות משפחת נתניהו, שלט עליו נכתב "דירה למכירה" וחסמו את הכביש. כוחות משטרה פעלו במקום.

עוד על מחאת הדיור:
השר איתן על משבר הדיור: "לא כל החכמה בממשלה"
במאהל המחאה מברכים: ההסתדרות תחזק את המאבק
רבנים מצטרפים למחאת הדיור: "המאבק של כולנו"
מחאת הדיור: תמונת מצב של מאהלי המחאה בארץ

צעדה במחאה על מחירי הדיור בירושלים אל ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יולי 2011–07–27. עומר מירון
השלט "למכירה" שתלו על הבית בבעלותו של ראש הממשלה בירושלים, הערב/עומר מירון

במקביל, כמאה בני אדם צעדו אמש ממאהל המחאה המרכזי בשדרות רוטשילד בתל אביב למאהל שהוקם בגינת לוינסקי בדרום העיר. פקחים מעיריית תל אביב פירקו כבר שלוש פעמים את האוהלים שניטעו בגינה, ואמרו כי ניתן לקיים הפגנה משולבת בלינת אוהלים רק בשדרות רוטשילד ובשכונת התקווה. המאהל בגינה הוקם היום בפעם הרביעית, והפעילים הבטיחו כי לא ירשו לפרקם שוב. צעדה נוספת יצאה משדרות ארלוזורוב בעיר עפולה והפעילים חסמו את הכבישים בצורה מבוקרת לאורך רחוב הנשיא המרכזי. כמו כן, גם בבאר שבע הפגינו כמה עשרות בני אדם במרכז העיר נגד מחירי הדיור.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בתוך כך ביקר אתמול השר להגנת הסביבה גלעד ארדן (ליכוד) במאהל המחאה המרכזי בשדרות רוטשילד בתל אביב. ארדן שהה במקום כשעתיים ושוחח עם הלנים במקום, ששטחו בפניו את טענותיהם בנוגע למחירי הדיור. הוא הבטיח להעביר את המסרים לשרים ולראש הממשלה בנימין נתניהו.

צעדה במחאה על מחירי בעפולה, יולי 2011–07–27. בכר שינאווי
הפעילים חסמו את הכבישים בצורה מבוקרת לאורך רחוב הנשיא. ההפגנה בעפולה/בכר שינאווי

יו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני, נפגש אתמול בלשכתו עם מנהיגי מחאת הדיור. עיני נפגש עם הסטודנטים והפעילים השונים, ואמר להם כי הוא מזדהה עם מאבקם, ומשתף עמם פעולה באופן מלא. מוקדם יותר האתמול קיים עיני מסיבת עיתונאים, בה הודיע כי הוא מצטרף למאבק העממי להורדת מחירי הנדל"ן ואמר כי הוא "חושב שכל הגורמים, מהאוהלים ועד המשק, צריכים להתאחד ולהגיד למדינה 'עד כאן, תחזירו את המדינה לעם'". בתום הישיבה סוכם כי ההסתדרות תשתף פעולה באופן מלא עם מארגני המחאה בכל הנוגע לדרישות ולדרכי הפעולה מול הממשלה.

מטה המאבק על מחירי הדיור ונציגי הסטודנטים הביעו סיפוק מהודעת יו"ר ההסתדרות. "אנו מברכים על הצטרפותם של יו"ר ההסתדרות והמרכז לשלטון מקומי למחאה החברתית ההולכת וגוברת ולדרישות לצדק חברתי", אמרו במטה המאבק בתל אביב, "הקבוצות והגופים השונים שמצטרפים למאבק מוכיחים שהמאבק שהתחלנו הוא מאבק עממי שאינו מובל על ידי שום גוף פוליטי או ממוסד".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

(עדכון ראשון: 19:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully