וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: צבא טורקיה ימשיך לפעול "ברוח האחדות"

לאחר התפטרות רמטכ"ל צבא טורקיה וראשי זרועות בצבא, הביע ראש הממשלה ארדואן אופטימיות והזכיר גם את שמו של מי שהיה מפקד השיטור הצבאי, נצ'דט אוזל, שיימונה כנראה לרמטכ"ל בפועל

"הכוחות המזויינים של טורקיה ימשיכו לבצע את משימתם ברוח האחדות", כך כתב הלילה (שבת) ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בהצהרה שפרסם לאחר התפטרותם של הרמטכ"ל ומפקדי זרועות היבשה, הים והאוויר. בהצהרה הוזכר גם שמו של מי שהיה מפקד השיטור הצבאי (ז'נדרמריה) בטורקיה, נצ'דט אוזל, אשר מונה בפועל, עם ההתפטרות ההמונית, לתפקיד הרמטכ"ל.

נשיא טורקיה, עבדאללה גול, התייחס גם הוא היום להתפטרות הקצינים. "אין צורך לראות זאת כמשבר או כבעיה מתמשכת", אמר גול בשיחה עם עיתונאים. "האירועים אתמול היו אמנם יוצאי דופן, אולם הכל נמצא תחת שליטה ומתנהל במסלולו".

גנרל איסיק קוסנר, ששימש כרמטכ"ל צבא טורקיה, התפטר אמש מתפקידו, ועמו ראשי הזרועות בצבא, לאחר שהופעלו עליו לחצים מצד הממשלה להדיח משורות הצבא קצינים בכירים אותם ביקש קוסנר לקדם. אתר האינטרנט של העיתון הטורקי "הורייט" דיווח כי בהודעה על עזיבתו את התפקיד אמר קוסנר: "אינני יכול להמשיך עוד במילוי תפקידי, שכן איני מסוגל למלא את אחריותי להגן על אנשיי".

ארדואן תכנן לחסום את מינויי החשודים בחתירה תחת ממשלתו

על פי הדיווח, ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, רמז לבכירי הצבא כי בכוונתו לחסום את המינויים בשל העובדה שהמועמדים היו מעורבים בקונספירציה לחתור תחת ממשלו, אשר נמצאת תחת חקירה משטרתית.

על פי החוק הצבאי בטורקיה, עם התפטרותו של הרמטכ"ל אמור להחליפו מפקד זרועות היבשה - אלא שמכיוון שגם זה התפטר מתפקידו, מינה ארדואן את אוזל, לפיקוד על חילות היבשה. בכך, נסללה למעשה דרכו של אוזל לפקד על הצבא כולו, לפחות באופן זמני.

במסגרת חקירתה הכינה המשטרה רשימה הכוללת 195 חשודים, כולם קצינים בשירות פעיל או במילואים ו-40 מהם בדרגת גנרל, שהיו מעורבים בפרשה שזכתה לשם "הפטיש": על פי החשד, ביקשו הקצינים לחתור תחת ממשלתו של ארדואן מאז שנכנס לתפקידו ב-2003.

עוד באותו נושא:
הרמטכ"ל ומפקדי הזרועות התפטרו מתפקידם
טורקיה: יחסינו עם האיחוד יוקפאו בגלל קפריסין
טורקיה זועמת על אסד: "הפליטים אינם טרוריסטים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully