וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: יחסינו עם האיחוד יוקפאו בגלל קפריסין

שר החוץ הטורקי איים להקפיא היחסים, אם קפריסין תמונה לנשיאת האיחוד התורנית בעוד שנה מבלי שהושג הסדר לגבי הצד הטורקי. באיחוד דווקא מצפים ל"תנופה חדשה" בשיחות לצירוף טורקיה

היחסים בין האיחוד האירופי לטורקיה "יוקפאו", אם קפריסין תמונה כמתוכנן בעוד שנה לנשיאה התורנית של האיחוד, טרם שיושג הסדר לסיום המחלוקת בין היוונים לטורקים באי המחולק לשניים. כך אמר היום שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו.

"אם הצד היווני של קפריסין יקפיא את המגעים ויקבל לידיו את נשיאות האיחוד האירופי ביולי 2012, המשמעות תהיה לא רק מבוי סתום לגבי עתיד האי, אלא גם נקודת קיפאון ביחסי טורקיה עם האיחוד", אמר דאווט אולו במסיבת עיתונאים באנקרה.

דבריו של דאווט אולו באים דווקא על רקע איתות חיובי מכיוונו של האיחוד: סטפן פיול, הממונה בנציבות האירופית על הרחבת האיחוד, אמר היום כי הוא רוצה לראות "תנופה חדשה" בתהליך צירופה של טורקיה לאיחוד - "כעת משהסתיימו הבחירות". בבחירות בטורקיה בחודש שעבר ניצחה בפער גדול מפלגתו של ראש הממשלה המכהן, רג'פ טייפ ארדואן, שממשיך לכהונה שלישית.

טורקיה החלה בשיחות על צירופה לאיחוד האירופי ב-2005 אך מאז לא חלה התקדמות גדולה בעניין, בעיקר בגלל הביקורת באירופה על מצב זכויות האדם בטורקיה, אך גם בגלל סוגיית קפריסין הטורקית, שקמה בצפון האי ב-1974, בעקבות פלישת צבא טורקיה אליו. מאז, ממשיך הצד היווני של האי לייצג את המדינה במישור הבינלאומי, בעוד שטורקיה היא המדינה היחידה המכירה בעצמאות הצד הטורקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully