וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הרמטכ"ל ומפקדי הזרועות התפטרו מתפקידם

על פי הדיווחים בטורקיה, הרמטכ"ל קוסנר ומפקדי חילות היבשה, הים והאוויר התפטרו בשל עימות עם ראש הממשלה ארדואן. הסיבה: סירובו לקדם מינויים של מעורבים בחקירת החתירה תחת ממשלתו

רמטכ"ל צבא טורקיה, גנרל איסיק קוסנר, התפטר אמש(שישי) מתפקידו ועמו ראשי זרועות היבשה, הים והאוויר של הצבא, לאחר שהופעלו עליו לחצים מצד הממשלה להדיח משורות הצבא קצינים בכירים אותם ביקש קוסנר לקדם. אתר האינטרנט של העיתון המקומי "הורייט" דיווח כי בהודעת עזיבתו את התפקיד אמר קוסנר כי "אינני יכול להמשיך עוד במילוי תפקידו, שכן איני מסוגל למלא אחר אחריותי להגן על אנשיי". על פי הדיווח, ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, רמז לבכירי הצבא כי בכוונתו לחסום את המינויים בשל העובדה שהמועמדים היו מעורבים בקונספירציה לחתור תחת ממשלתו, ואשר נמצאת תחת חקירה משטרתית.

על פי החוק הצבאי בטורקיה, עם התפטרותו של הרמטכ"ל אמור להחליפו מפקד זרועות היבשה - אלא שמכיוון שגם זה התפטר מתפקידו, מינה הלילה ארדואן את מפקד משמר הפרלמנט, גנרל נצ'דט אוזל, לפיקוד על חילות היבשה. בכך, נסללה למעשה דרכו של אוזל לפקד על הצבא כולו, לפחות באופן זמני.

במסגרת חקירתה הכינה המשטרה רשימה הכוללת 195 חשודים, כולם קצינים בשירות פעיל או במילואים ו-40 מהם בדרגת גנרל, שהיו מעורבים בפרשה שזכתה לשם "הפטיש": על פי החשד, ביקשו הקצינים לחתור תחת ממשלתו של ארדואן מאז שנכנס לתפקידו ב-2003.

לקריאה נוספת:
טורקיה מגנה: ”הבנייה בהתנחלויות לא מקובלת”
ארדואן: ”בלי התנצלות לא נפשיר היחסים עם ישראל”

(עדכון ראשון: 21:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully