וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "בלי התנצלות לא נפשיר היחסים עם ישראל"

ניר יהב

23.7.2011 / 14:07

ראש ממשלת טורקיה ארדואן דבק בעמדתו, וקורא להסרת המצור על עזה: "המצור אינו חוקי. ישראל לא תוכל למנוע מהפלסטינים להקים מדינה". אבו מאזן: "בגלל עקשנות ישראל המו"מ תקוע"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן התייחס היום (שבת) למתיחות ביחסי ישראל-טורקיה ואמר כי כל עוד ישראל לא תתנצל, תסיר את המצור מעל עזה ותפצה את משפחות הקורבנות מהמשט הטורקי לעזה, אנקרה לא תפשיר את היחסים עם ישראל. ארדואן אמר את הדברים בכינוס של נציגים פלסטינים באיסטנבול בהשתתפות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

עוד בנושא

"השיחות בין ישראל לטורקיה יחודשו במהלך החודש"
ארדואן: נורמליזציה עם ישראל - רק לאחר התנצלות
ארדואן: "נסייע לפלסטינים להשיג הכרה באו"ם"

ארדואן הבהיר כי ארצו תמשיך לתמוך בעם הפלסטיני, בין היתר בפנייה לאו"ם על מנת לקבל זכאות להיות חברה בו. "על העולם כולו לפעול למען הסרת המצור על עזה, משום שהוא לא חוקי. יש להסירו במהירות האפשרית. על ישראל לקבל את העובדה שירושלים המזרחית היא בירת המדינה הפלסטינית. ישראל לא תוכל למנוע מהעם הפלסטיני להקים את מדינתו" אמר ארדואן. ראש ממשלת טורקיה אמר עוד כי על הפלסטינים להתאחד כדי להשיג את מטרותיהם. "אנו מקווים שהסכם הפיוס הפלסטיני ייחתם בהקדם האפשרי", הוסיף.

"רוצים מדינה כפי שהם קיבלו את מדינתם"

ראש הרשות אבו מאזן אמר בדבריו כי ההחלטה לפנות לאו"ם התקבלה לאחר שהמשא ומתן עם ישראל הופסק. "זהו אינו צעד חד-צדדי. ההתנחלות היא חד-צדדית", אמר. יחד עם זאת, אבו מאזן לא שלל את חידוש המגעים המדיניים עם ישראל, "שכן יש סוגיות שלא יוכלו להיפתר במועצת הביטחון, אלא באמצעות משא ומתן".

"קיימנו במשך שנים ארוכות משא ומתן כדי להגיע לתוצאה כלשהי, אולם בימים אלו אנו רואים שבגלל העקשנות הישראלית אין שום תוצאה", אמר ראש הרשות הפלסטינית. "זאת למרות המגעים הרציניים שקיימנו. כמעט והגענו להסכם עם ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט. אנו רוצים לחיות בשכנות עם ישראל כשנקבל את זכויותינו. אנו רוצים מדינה כפי שהם קיבלו את מדינתם". לדבריו, כל הפלגים הפלסטינים תומכים בפנייה לאו"ם, "מחמאס עד פתח". ראש הרשות הוסיף כי ביקש מהאמריקאים את תמיכתם בפנייה לאו"ם.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully