וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מגנה: "הבנייה בהתנחלויות לא מקובלת"

מועד פרסום דו"ח פאלמר נדחה שנית והטורקים מגיבים בעצבנות: "מגנים את ישראל על הבנייה הלא חוקית בגדה המערבית". ממשלת טורקיה גם מזכירה לישראל כי היא עדיין ממתינה להתנצלות מצידה

טורקיה גינתה אמש (שני) בחריפות את ישראל על המשך הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, כך דיווח העיתון הטורקי "הורייט". "הפעולות הבלתי חוקיות שישראל מבצעת על האדמות אליהן פלשה, אינן מתקבלות על הדעת", אמר שר החוץ הטורקי.

עוד דווח בעיתון הטורקי, כי לדבריו של שר החוץ הטורקי "המשך הבנייה יעמיק את החשדות ביחס לכנותה של ישראל להניע את תהליך השלום קדימה", והדגיש כי "אנו לא מכירים בצעדים הבלתי חוקיים שישראל נוקטת, המאתגרים את החוק הבינלאומי". הטון בו נאמרו הדברים, כמו גם התזמון שלהם, משקפים את הידרדרות היחסים בין שתי המדינות.

דו"ח פאלמר יוגש באוגוסט?

ביום ראשון טענו גורמים מדיניים בירושלים כי דו"ח פאלמר, לבדיקת התנהלות הגורמים השונים במשט לעזה והשתלטות של לוחמי השייטת על ספינת המרמרה הטורקית לפני שנה, יפורסם רק ב-28 באוגוסט. מדובר בדחייה שנייה של הגשת הדו"ח. במקור היה אמור מזכ"ל האו"ם באן קי-מון לקבל לידיו את המסמך בשבעה ביולי. דובר האו"ם, מרטין נסירקי, אישר הלילה כי פרסום דו"ח פאלמר יוגש רק בסוף חודש אוגוסט. כמו כן, נסירקי לא סיפק תאריך מדויק לפרסום וגם לא את הסיבות לדחיית פרסום הדו"ח.

טורקיה אמרה בעבר כי היא מעוניינת בנירמול היחסים במידה וישראל תתנצל, ותשלם כספי פיצויים למשפחות קורבנות ספינת המרמרה. באחרונה, הזכירה הממשלה הטורקית בפעם הראשונה את קיומה של "תכנית גיבוי" נגד ישראל אם זו לא תתנצל לפני הדד ליין שנקבע. העיתון הטורקי "הורייט" דיווח אמש כי ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הזכיר תכנית זו באוזני כתבים ולפי העיתון היא כוללת מהלכים לצינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

בתוך כך, בשבוע שעבר אישר משרד השיכון והבינוי בניית מאות יחידות דיור בהתנחלויות ובהן שכונה שתכלול 42 מגרשים, עליהם ייבנו בתים צמודי קרקע בהתנחלות קרני שומרון. השכונה תיקרא על שמו של רס"ן בניה ריין, שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

עוד באותו נושא:
דו"ח האו"ם על המשט נדחה שוב - יפורסם רק באוגוסט
שכונה חדשה בשומרון תיקרא על שם לוחם שנהרג בלבנון
הורים ללוחמי השייטת: "לא להתנצלות בפני טורקיה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully