וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונה חדשה בשומרון תיקרא על שם לוחם שנהרג בלבנון

יהושע בריינר

18.7.2011 / 17:32

אושרה בניית 42 יחידות דיור בהתנחלות קרני שומרון. השכונה החדשה תיקרא על שם בניה ריין, שגדל במקום ונהרג במלחמת לבנון השנייה. אמו: "אני בטוחה שהיום הוא מחייך אלינו מלמעלה"

משרד השיכון והבינוי אישר היום (שני) בניית שכונה שתכלול 42 מגרשים, עליהם ייבנו בתים צמודי קרקע בהתנחלות קרני שומרון. השכונה תיקרא על שמו של רס"ן בניה ריין, שנהרג במלחמת לבנון השנייה. ריין, שפיקד על צוות טנק. נהרג ביומה האחרון של המלחמה, כשפגז פגע בטנק וארבעת אנשי הצוות נהרגו.

אמו של בניה, חגית ריין, שתיקח הערב חלק בטקס הזיכרון לחללי מלחמת לבנון השנייה בהר הרצל, התרגשה מאוד לקראת האירוע. "אמרתי לעצמי שזה לא מקרה שבדיוק היום אנו מציינים חמש שנים למלחמה ולמותו של בניה. בניה וחבריו הלכו למלחמה כדי שנמשיך לבנות ולחיות במדינה הזאת. השכונה ממש ביננו לבין בית קברות, והיא התשובה הציונית להמשך חיינו בארץ שעליה נלחם בניה. אני בטוחה שהיום הוא מחייך אלינו מלמעלה ואומר לי שהוא שולח לנו מתנה. זה הנוף שבניה היה רוצה. לצד הכאב זו נחמה קטנה, זה נותן כוח להתמודד עם הכאב שקיים כל הזמן."

בקרני שומרון הביעו סיפוק רב מאישור השכונה החדשה, לאחר שמונה שנים בהם לא אושרו מכרזים ביישוב. "אנחנו נאבקים כבר זמן רב על השכונה הזאת", אמר ראש המועצה המקומית הרצל בן ארי, "ההקפאה חנקה אותנו לגמרי וזהו תיקון קטן של עוול. כבר שמונה שנים אין מכרזים וכל שנה מתחתנים כאן למעלה ממאה זוגות ולאחר החתונה נאלצנו לומר להם לגור מחוץ ליישוב. היה כאן גירוש שקט והאישורים הללו הם המעט שבמעט. אם אישרו לנו 42 יחידות דיור אין סיבה שלא יאשרו לנו ארבע מאות יחידות".

בן ארי אף מצדיק את הנצחת שמו של ריין. "הוא בן קרני שומרון. הוא ואנשי צוותו עשו גדולות ונצורות במלחמה. בכל עיר בישראל צריך לקרוא שכונות על שמם של לוחמינו. לולא גיבורים כמו בניה שהיו מוכנים לחתור למגע ולנצח, לא היינו כאן, וזו גאווה גדולה שתהיה אצלנו שכונה על שמו של גיבור ישראל".

עוד בנושא:
אחרי הפיגוע באיתמר: אושרה בנייה בגושי ההתנחלויות
שכונה חדשה במזרח י-ם: "לא יבתרו את העיר"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully