וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאים בבירה: אלפים השתתפו במצעד הגאווה בירושלים

את המצעד איבטחו למעלה מ-1,000 שוטרים ומתנדבים, והשתתפו בו גם מפגיני מחאת הדיור וכן עובדים סוציאליים. המצעד עבר בשקט יחסי למעט הפגנה מצומצמת של חרדים שקראו קריאות גנאי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

גאווה בבירה: כמדי שנה התקיים הערב (חמישי) מצעד הגאווה - המצעד השנתי של הקהילה הגאה בישראל - בירושלים. על פי הערכת המארגנים, במצעד השתתפו למעלה מ- 7,000 בני אדם ואבטחו אותו למעלה מ-1,000 שוטרים, מתנדבים ולוחמי משמר הגבול. לצועדים הגאים הצטרפו השנה גם מפגיני מחאת הדיור וכן עובדים סוציאליים.

הצועדים התכנסו בשעה 16:30 בגן העצמאות בעיר ויצאו ממנו לכיוון רחוב אגרון, דרך כיכר פריז, והרחובות רמב"ן, רופין וקפלן. הצועדים סיימו את המצעד בגן הוורדים שם נערכה העצרת המרכזית. כמו כן, העצרת לוותה במתורגמנים לשפת הסימנים לטובת החירשים, וחלק ממעברי החצייה נצבעו בצבעי דגל הגאווה לרגל המצעד.

עוד על מצעד הגאווה בבירה:
שקט בירושלים? רבנים הורו להתעלם ממצעד הגאווה
גאווה בי-ם: העירייה תממן בית הקהילה הגאה
גאווה ודעה קדומה: צפו במצעד הגאים בבירה בשנה שעברה

מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2011. עומר מירון
אלפי צועדים לצד למעלה מ-1,000 שוטרים. מצעד הגאווה בירושלים, היום/עומר מירון

בעצרת נאמו פוליטיקאים, אישי ציבור ונציגי מאבקים חברתיים. בין היתר, נאמה בעצרת רחלי, בת זוגה של פביולה בוהדנה, שנספתה באסון הכרמל הנמצאת במאבק משפטי מול מדינת ישראל על ההכרה בכל ילדיה כיתומי משרד הבטחון. כמו כן, נאמו דורית אברמוביץ', מובילת מאבק ארגוני הנשים, ומירי בן סימון ממאהל מאבק הדיור בירושלים.

מהמשטרה נמסר, כי השוטרים בפיקודו של מפקד המחוז ניצב ניסו שחם, פיקחו על הסדר והכוונת התנועה במקום. במשטרה הדגישו בטרם המצעד, כי "כל ניסיון להפר את הסדר על ידי גורם כלשהוא יטופל בנחישות ובתקיפות". ואכן, המצעד עבר בשקט יחסי, מלבד הפגנה מצומצמת של מספר חרדים שקראו קריאות גנאי לעבר הצועדים.

מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2011. עומר מירון
מצעד הגאווה בירושלים, היום/עומר מירון

על אף האזהרות, חרדים מהפלג הקיצוני של העדה הודיעו מוקדם יותר כי בכוונתם להפגין הערב נגד המצעד. זאת למרות בקשתם של שניים מבכירי הרבנים בעיר שלא להפגין או לבצע כל פעולות פרובוקטיביות נגד המצעד, על מנת שלא למשוך אליו את תשומת הלב התקשורתית.

יחד עם זאת, היו כאלה שקראו להתעלם בכוונה מהמצעד - אחד מהם הינו מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי והפוסק הבכיר, הרב יוסף שלום אלישיב. הרב אלישיב שסובר כבר מזה כמה שנים כי התייחסות למצעד הגאווה מהצד החרדי ומחאות נגדו רק מגבירים את הסיקור התקשורתי ומעלים את הנושא לסדר היום הציבורי, והורה השנה לשמור על שקט סביב הנושא.

אל הרב אלישיב הצטרף הפעם גם מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף. הרב יוסף החליט אף הוא שלא לצאת נגד המצעד בפומבי בכדי לא לעורר עיסוק בנושא. לדברי גורמים בש"ס, החלטה זו כרוכה אף בהבנה בחצר הרב כי מחאה כבר לא תצליח למנוע את המצעד וכי הוא יתקיים בכל אופן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully