וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט בירושלים? רבנים הורו להתעלם ממצעד הגאווה

מוטי לוי

28.7.2011 / 0:01

רבנים בירושלים, בהם גם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הורו להתעלם לחלוטין מקיומו של מצעד הגאווה מחר בבירה, זאת בניגוד לשנים קודמות. הסיבה: המחאה רק מגבירה את הסיקור התקשורתי

האם מצעד הגאווה בירושלים יעבור ללא כל התנגדות מטעם גורמים חרדים? "מצעד הגאווה והסובלנות" השנתי יתקיים היום (חמישי) בירושלים ובניגוד לשנים עברו בהן תושביה החרדיים של ירושלים רעשו וגעשו סביב המצעד, השנה הוא צפוי לעבור ללא מחאות חרדיות. הסיבה: בשתי חצרות הרבנים המרכזיות בירושלים הוחלט, כהחלטה אסטרטגית, להתעלם מהמצעד.

מצעד הגאווה בירושלים. עומר מירון
ההחלטה באה מתוך ההבנה שמחאה לא תצליח כבר למנוע את המצעד וכי הוא יתקיים בכל אופן. מצעד הגאווה בירושלים, 2010/עומר מירון

החצר הראשונה היא חצרו של מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי, הפוסק הבכיר הרב יוסף שלום אלישיב. הרב אלישיב שסובר כבר מזה כמה שנים כי התייחסות למצעד הגאווה מהצד החרדי ומחאות נגדו רק מגבירים את הסיקור התקשורתי ומעלים את הנושא לסדר היום הציבורי, הורה השנה לשמור על שקט סביב הנושא.

אליו מצטרף הפעם גם מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף. הרב יוסף החליט אף הוא שלא לצאת נגד המצעד בפומבי בכדי לא לעורר עיסוק בנושא. לדברי גורמים בש"ס, החלטה זו כרוכה אף בהבנה בחצר הרב כי מחאה לא תצליח כבר למנוע את המצעד וכי הוא יתקיים בכל אופן.

יצויין כי מעבר למחאה נגד המצעד, בעבר התבטא הרב עובדיה יוסף בחריפות נגד חברי הקהילה ההומו-לסבית בישראל אותם כינה "רשעים מתועבים". בקשר למצעד עצמו הוא הציע בעבר להעבירו "מירושלים לסדום".

מצעד הגאווה יחל בירושלים בשעה 16:00 אחר הצהריים בגן העצמאות והוא עתיד לעבור ברחובות: גרשון, אגרון, רמב"ן, הזז, ורופין. האירוע החותם של המצעד יתקיים בשעה 22:30 בערב בגן הוורדים הסמוך לכנסת בירושלים.

עוד על מצעד הגאווה:
רבבות צועדים בתל אביב למען זכויות הקהילה הגאה
מצעד הגאווה בי-ם: אלפים יצעדו לכנסת
דעה: גם להומוסקסואלים דתיים יש זכויות

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully