וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן נגד הרופאים: "הם לא מסוגלים להחליט"

פנחס וולף

27.7.2011 / 18:56

בדיון שנערך בכנסת תקף סגן שר הבריאות את חוסר העקביות של הרופאים במשא ומתן. הוא טען כי הם אינם מאיישים את המחלקות כראוי בלאו הכי כיוון שהם "בורחים בצהריים לבתי חולים פרטיים"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד)

"הרופאים לא מסוגלים להחליט. הם פתחו הכל מההתחלה. אי אפשר אחרי ארבעה חודשים לומר: פותחים הכל מההתחלה, אנחנו לא ילדים" - כך אמר היום (רביעי) סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) בדיון בנושא שביתת הרופאים. ליצמן המשיך לתקוף במהלך הדיון במליאת הכנסת את הרופאים על כך שלטענתו הם מתעקשים לדון מחדש בהסכם שכבר הושג עם האוצר.

לדבריו, "יותר מארבעה חודשים ניהלו משא ומתן והגיעו להסכמות. אחרי שהיה בסיס להסכם, המתמחים התקוממו. משרד האוצר הסכים לתת מענק לרופאים שיבואו לפריפריה. אז למה לא? אמרו: רוצים שהמתמחים יקבלו תוספת. שאלתי: אם אני מוסיף תקנים למתמחים, זה בסדר? אמרו לי: לא. רוצים לפתוח הכל מחדש".

עוד בנושא שביתת הרופאים:
מאות רופאים הפגינו בחיפה וחתמו על מכתבי התפטרות
רופאים צעדו גם בצפת: "לשפר התנאים בפריפריה"
מסימני מצוקת הרופאים: מתמחה התמוטטה באסף הרופא

רופאים וילדיהם הפגינו בחיפה וחסמו צמתים. שלומי גבאי
"תפסיקו שבוע ימים את השביתה שלכם, כנסו לחדר סגור בלי עיתונות, לא תחת אור זרקורים", קרא ליצמן. הפגנת הרופאים בחיפה, היום/שלומי גבאי

ליצמן טען גם כי הרופאים מועסקים במוסדות פרטיים: "היום חלק מהרופאים בשעה 13:00-14:00 בצהריים בורחים לבתי חולים פרטיים. אי אפשר להכחיש את זה. יש מחלקות שמשעה 14:00 ביום חמישי עד יום ראשון אין רופא בכיר במחלקה. אי אפשר לעבור על זה לסדר היום".

ליצמן קרא לרופאים: "תפסיקו שבוע ימים את השביתה שלכם, כנסו לחדר סגור בלי עיתונות, לא תחת אור זרקורים". בהתייחסו להמשך השביתה הוא הוסיף, כי "איך יכול להיות שאמרתי במשך שנה שלא אתן לחתום על הסכם אם לא יורידו את המעמסה מהמתמחים. איך יכול להיות שאמרו לי לא? איך יכול להיות שיו"ר הארגון של המתמחים אומר שאני מפר הסכם? אתם רוצים לבקש ממני שאוותר על הדברים האלו? זה מה שרוצים ממני, ולא אוותר על זה".

בצהריים הפגינו כ-300 רופאים ממספר בתי חולים בחיפה במרכז חורב בעיר. הרופאים חסמו כבישים סמוכים ובאזור היו עומסי תנועה כבדים. הרופאים הניפו שלטים שעליהם נכתב: "דרוש שר בריאות במשרה מלאה", ו-"משרד הבריאות קבע - רופא מותש מסוכן לבריאות". כוחות משטרה שהגיעו למקום דרשו מהרופאים להתפנות ולאחר כשעה הסתיימה הפגנה.

הרופאים המתמחים הקימו במקום דוכן החתמה על מכתבי התפטרות, עליהם חתמו מאות הרופאים. זאת בהמשך למגמה בשבוע האחרון במסגרתה רופאים בבתי החולים בית לוינשטיין, שלוותה, זיו, סורוקה, שיבא, מאיר, השרון, גהה, ובילינסון חתמו על מכתבי התפטרות שהופקדו למשמר אצל עורכי דין בכספת. לטענת המתמחים, אם לא ייענו דרישותיהם הם יגישו את מכתבי ההתפטרות בצורה קולקטיבית למעסיקיהם.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully