וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 ימים לשביתת הרופאים: ליצמן מחפש פתרון מקורי

אריאל נוי

13.7.2011 / 18:55

בתום 100 ימי עיצומים, נראה שהמשא ומתן בין הרופאים לאוצר עדיין תקוע. בראיון לוואלה! חדשות, מסביר סגן שר הבריאות ליצמן שאסור לפספס את ההזדמנות לשנות את מערכת הבריאות בישראל

100 ימים לאחר שפתחו בעיצומים, המשא ומתן עם הרופאים עדיין תקוע. הרופאים מאשימים את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בחוסר מעורבות מספקת במשבר ובכנסת קוראים להתערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא, בטרם תגבה השביתה מחיר כבד של חיי אדם. גם היום (רביעי) עבדו בתי החולים בארץ במתכונת שבת, ובוצעו ניתוחים דחופים בלבד. מחר ישובו הרופאים לעבוד במתכונת רגילה.

עוד על שביתת הרופאים:
בשל החשש מקריסת המערכת : הקלה בעיצומי הרופאים
הרופאים איימו: "בתי חולים ייסגרו באמצע יולי"
פיצוץ במו"מ עם הרופאים: "פועלים מאחורי גבנו"

הפגנת הרופאים בחניון רידינג במחאה על תנאי העסקתם, מאי 2011. נמרוד סונדרס
"אף אחד לא יהיה מוכן להיות מטופל למשל על ידי מתמחה שעבד 26 שעות רצוף"/נמרוד סונדרס

בראיון לוואלה! חדשות, אמר סגן השר ליצמן כי הוא מעוניין לתקן את העוול שנעשה לדבריו במשך שנים למערכת הבריאות: "משרד הבריאות לא הכריז על השביתה", אמר ליצמן, "אני חושב שהשביתה מזיקה מאוד לציבור ולחולים ולצערי הגענו ל-100 ימי שביתה. לא ברור לי למה אני צריך ללחום את המלחמה של הרופאים לבדי. לא ייתכן. אף אחד לא יהיה מוכן להיות מטופל למשל על ידי מתמחה שעבד 26 שעות רצוף. אני רוצה לתקן את העוול שנעשה במערכת הבריאות במשך שנים".

לדבריו, הוא מחפש פתרון יצירתי למשבר ומנסה לשבור את המחשבה המקובעת: "אני יושב על הצדדים ועושה הכל כדי לפרוץ את החשיבה הרגילה ולהביא פתרונות מקוריים. אבל יש דברים שהם חייבים לפתור, כמו שעון נוכחות, להעלות את שכר הרופאים ולהוריד את שעות המתמחים. זה לא טוב למערכת לשבות ולא להגיע לתוצאות".

יו"ר הסתדרות הרופאים, ד"ר ליאוניד אידלמן, סיכם את מאה הימים שחלפו מהצד שלו. אידלמן לא חסך בביקורת על סגן השר הממונה על משרד הבריאות שלדבריו לא עושה די כדי לסיים את השביתה: "רופאים מצפים מסגן השר שאחראי על המערכת להיות פעיל בקירוב לבבות ולהביא סוף הסכסוך והוא לא עושה די בעניין", אמר אידלמן. "אנחנו מנסים שוב ושוב כרופאים אחראיים למזער את הפגיעה בחולים. על מה הוויכוח בעצם? זה על השקעת משאבים. גם האוצר וגם אנחנו הרופאים מסכימים בפה מלא שיש בעיות. עכשיו נותרה השאלה כמה כסף להשקיע. הבעיות כמו פריפריה, תקנים וסעיפים נוספים ברורים, אין על זה מחלוקת ואפילו יש מתווה שפחות או יותר מוסכם. חבל שהאוצר מתעכב ופוגע אנושות בחולים ובמערכת הציבורית".

"ליצמן לא עושה מספיק"

למרות היעדר ההתקדמות במשא ומתן, הסכימה ההסתדרות הרפואית לבקשת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה השופטת נילי ארד לשנות את מתכונת השביתה, וכעת בכל יום יושבת חלק אחר במערכת הבריאות הציבורית. "החשש הוא שבתי החולים הציבוריים יקרסו", הסבירה ארד.

100 ימי השביתה הצליחו להרגיז גם את חברי הכנסת. ח"כ רחל אדטו (קדימה) האשימה את ראש הממשלה בעיכוב פתרון המשבר: "לאחר בריחתו השבוע מההצבעה על חוק החרם, גם היום יום המאה לשביתת הרופאים, בורח נתניהו מאחריותו כראש הממשלה לציבור בישראל ומאחריותו המקצועית כשר הבריאות ומסרב להתערב במשבר אשר מאיים על עתיד הרפואה הציבורית. כמו בספרו של גרוסמן, גם נתניהו בורח מהבשורה הידועה מראש. עד להתערבות ראש הממשלה, השביתה תימשך ויחד עמה סבל החולים ומצוקת הרופאים".

גם הרופאים כבר מביעים ייאוש מהשביתה הממושכת. מנהל המרכז הרפואי וולפסון, ד"ר יצחק ברלוביץ', שכיהן בעבר כמשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר, כי "לצערי נושא השביתה נמצא בתנופה שלילית. מדובר בשביתה האכזרית ביותר שאני מכיר. כאשר רופאים שתפקידם לטפל, לסייע ולעשות הכל כדי לעזור לחולים, נאלצים מסיבות חיצוניות להימנע מלתת להם את הטיפול המיטבי. שביתה היא הדבר הכי גרוע למערכת. שביתת רופאים היא דבר שיש בו פוטנציאל לסיכון חיי אדם".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully