וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "המשך פיתוח הגרעין - טעות חמורה מצד אירן"

הגנרל מרטין דמפסי, שיתמנה בקרוב לראש המטות המשולבים של ארה"ב, מזהיר כי המשך העשרת האורניום ופעילות בעירק מצביעה על כך שאירן "מעריכה בצורה שגויה להחריד תגובה אמריקאית אפשרית"

ארצות הברית מאיימת? הגנרל האמריקאי מרטין דמפסי, שיתחיל בתפקידו כראש המטות המשולבים של ארצות הברית בסוף חודש ספטמבר, מזהיר את אירן מפני המשך פיתוח הגרעין, ומפני מעורבות בנעשה בעירק.

"תהיה זו שגיאה חמורה מצד אירן להתעלם מהסנקציות שהוטלו עליה ולהמשיך בפיתוח נשק גרעיני", אמר דמפסי בדיון שנערך הלילה (רביעי) בסנאט. בנוסף, על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, דמפסי התייחס גם לאפשרות לפיה עירק תהפוך ל"מדינת חסות" של אירן, שתנסה להשתלט עליה לאחר יציאתם הסופית של הכוחות האמריקאיים, הצפויה בסוף השנה.

"מערערת היציבות באיזור"

דמפסי טען עוד שאירן "מערערת את היציבות באזור", בהתייחסות שנית לתוכניות להעשרת האורניום שלה, וכן הדגיש כי אירן פעלה נגד כוחות ארצות הברית בעירק. "נוכח הפעילות שלה בנושא הגרעין והפעילות שלה בדרום עירק, נראה כי אירן מעריכה בצורה שגויה להחריד את תגובתה האפשרית של ארצות הברית", אמר דמפסי. "אירן מנסה ליצור את הרושם שהיא זו שגירשה את כוחות ארצות הברית מעירק", הוסיף.

בשבוע שעבר הודיעה אירן כי התקינה צנטריפוגות חדשות ויעילות שמטרתן להאיץ את קצב העשרת האורניום בשטחה, על אף הסנקציות האחרונות שטילה מועצת הביטחון של האו"ם.

יממה לאחר מכן, כלי תקשורת בטהרן דיווחו על הודעה מפי בכיר בפרלמנט האירני, לפיה מטוס אמריקאי ללא טיס יורט על ידי כוחות אירן, כאשר חג מעל מתקן להעשרת אורניום במרכז מחוז קום. על פי הדיווח, מטרתו של המל"ט הייתה לזהות את מיקום המתקן להעשרת אורניום וכן לאסוף מידע אודות היכולות הגרעיניות של טהרן, בשירות סוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA.

עוד בנושא:
מדען או סטודנט? באירן לא בטוחים מי נרצח - אבל ישראל אשמה
אירן: ”אם ארה”ב תאיים - נתקוף מטרות אמריקאיות"
אירן: "הסנקציות לא יעצרו פיתוח מערך הטילים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully