וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מתירה הקמת מפלגות - אך עם שורת הגבלות

ניר יהב

25.7.2011 / 11:53

הרפורמה נמשכת - ומפלגת הבעת' השולטת ביד רמה בסוריה כבר לא לבד. הממשלה בדמשק אישרה חוק המתיר להקים מפלגות חדשות - אך לא על בסיס דתי, שבטי, אזורי, מעמדי, מקצועי או גזעי

במסגרת הרפורמות שהמשטר הסורי מקדם בניסיון להרגיע את המחאה נגדו, אישרה ממשלת סוריה בישיבתה אמש חוק שמאפשר להקים מפלגות פוליטיות, בנוסף למפלגת השלטון – מפלגת הבעת' – כך דיווחה הבוקר (שני) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה סאנ"א. על פי הדיווח, הממשלה אישרה את "חוק המפלגות" במטרה להעשיר את החיים הפוליטיים.

החוק החדש מאפשר אמנם להקים מפלגות פוליטיות אך מציב להן מספר סייגים: המפלגות לא יכולות לקום על בסיס דתי, שבטי, אזורי, מעמדי, מקצועי או כאלה שמפלות על בסיס דת, גזע או צבע. החוק קובע עוד כי המפלגות צריכות להיות מחויבות לעקרונות הדמוקרטיה והחוק, לכבד את זכויות האדם ולמלא אחר ההסכמים שעליה סוריה חתומה.

בתוך כך, נפגש סגן נשיא סוריה, פארוק א-שרע עם גורמים בכירים באופוזיציה הסורית במסגרת ההתייעצויות שמנהל המשטר עם האופוזיציה בעניין מעבר "לדמוקרטיה אזרחית". העיתון הסורי הממסדי "אל-ווטן" דיווח כי בין בכירי האופוזיציה שעימם נפגש א-שרע היו הסופר מישל כילו, איש הכלכלה עארף דלילה, הסופר אניס כנג'ו והמנהיג הקומוניסטי קודרי ג'מיל.

עוד על הנעשה בסוריה:
על רקע המהומות בסוריה: אסד מינה מושלים חדשים
עריק סורי: "חיילים שמסרבים לירות - מחוסלים"
דיווח בסוריה: "טרוריסטים" הורידו רכבת מהפסים
דאגה בכווית: מדוע המשטר משתיק ביקורת נגד סוריה?

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully