וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאהל מחאת הדיור מול הכנסת: "ביבי, המחיר כבד עליי"

מאהל המחאה שהוקם בכיכר צה"ל בבירה הועתק לגן הוורדים. יותר מ-1,000 בני אדם נכחו בעצרת שבה קראו המשתתפים לראש הממשלה להתפטר מתפקידו. "אנחנו שומעים רק סיסמאות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

יותר מ-1,000 בני אדם צעדו הערב (ראשון) ממאהל מחאת הדיור בכיכר צה"ל לכיוון רחבת גן הוורדים, סמוך לכנסת. אנשי מאהל המחאה שהוקם ביום שלישי שעבר לקחו עמם את האוהלים ובכוונתם למקם את המאהל מול משכן הכנסת עד להודעה חדשה. חלק מהצועדים אף איימו כי בכוונתם לנסות לפרוץ עוד הלילה או אולי מחר לבניין הכנסת, על מנת "לעורר שינוי חברתי". מוקדם יותר עברו הצועדים מול מעונו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו וצעקו "צאו מהמרפסת, המדינה קורסת", "די, די ביבי די, המחיר כבד עליי", "איך תגור בעיר בירה, אין לי כסף לדירה" ו"בלי דיור בר השגה, אין עתיד למדינה".

מחאת הדיור מתרחבת - הכותרות האחרונות:

מאות צועדים לכנסת: "קוטג' כבר יש, עכשיו נלחמים על הבית"
שוחררו עצורים מההפגנה בת"א: "לאזרח אין כוח"
הלחץ עבד: ההצבעה על חוק הווד"לים נדחתה

בעקבות המחאה, צפויה להתכנס היום (שני) ועדת הכלכלה של הכנסת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, הצליח לגבש את הסכמת משרדי הממשלה להיענות לבקשה להכניס את המושג "דיור בהישג יד" למטרות חוק הווד"לים. אחר כך צפוי החוק להגיע לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

הפגנה מול משכן הכנסת בירושלים. עומר מירון
ב-2011 ייסדנו את מדינת האוהלים. עצרת המחאה בגן הוורדים, הערב/עומר מירון

עם הגעתם לגן הוורדים קיימו פעילי המחאה עצרת בה קראו לראש הממשלה להתפטר מתפקידו. אחת מפעילות המחאה אמרה בעצרת כי "אנחנו רוצים דיור ציבורי במדינה הזאת, הצעדה הייתה מדהימה ומרגשת. לפני כמה ימים יצאו שני סטודנטים לכיכר ונשארו שם לאורך כל הלילה ו-300 אנשים הצטרפו אליהם, הם באו להגיד ש'העם רוצה צדק חברתי'. ב-2011 ייסדנו את מדינת האוהלים".

אחד הפעילים שמתכוון להישאר עם האוהל שלו בגן הוורדים אמר כי "שמעתי את סיפורה של דפני ליף, שהחליטה להקים אוהל בשדרות רוטשילד בתל אביב והחלטתי להקים אוהל גם בירושלים. הפוליטיקאים כשלו בלייצג אותנו, בלתחזק את מערכת הבריאות ובהרבה דברים שאני לא מבין בהם, אבל אני מבין שלעם שלנו כואב. הממשלה כשלה בגדול, סיימתי השנה את הלימודים בירושלים ועכשיו אני צריך לחפש עבודה. בירושלים אין מספיק מקומות עבודה ושכר הדירה גבוה. אחי עובד בשתי עבודות, גר עם ההורים ולא סוגר את החודש, המערכות קורסות. אני קורא לממשלה להתפטר ומצטרף לחבריי בתל אביב שאומרים: 'ביבי, אתה מפוטר!'".

הפגנה מול משכן הכנסת בירושלים. עומר מירון
"אני מבין שלעם שלנו כואב"/עומר מירון

אחד מנציגי אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית אמר במהלך העצרת כי "סטודנטים, צעירים ומבוגרים יצאו לרחוב ואמרו לכולנו 'אנחנו לא מוותרים עד שנשיג פה צדק חברתי'. תמחאו כפיים לעצמכם כי אתם ראויים לזה. ממשלת ישראל מתעלמת ממה שקורה בשטח, איפה ראש הממשלה? למה לא שומעים אותך? כל מה שאנחנו שומעים שבוע שלם זה סיסמאות ולא פתרונות. מה בסך הכל אנחנו מבקשים? שתצא אלינו, דבר איתנו ואל תתחבא מאחורי אנשים אחרים. המאבק הזה הוא של העם והוא בא מהעם- חוצה מגזרים ומעמדות. מאבק של חילונים, דתיים, חרדים, ערבים, סטודנטים... של כולם! מחירי הדיור הגיעו למחירים לא שפויים- אי אפשר לקנות או לשכור".

(עדכון ראשון: 21:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully