וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות צועדים לכנסת: "קוטג' כבר יש, עכשיו נלחמים על הבית"

יוסי מדריסוביץ'

24.7.2011 / 19:12

מאהל מחאת הדיור בירושלים מעתיק את מקומו מכיכר צה"ל לכיוון גן הוורדים. הפעילים מתכוונים להישאר במקום עד להודעה חדשה. "מי שאשם במצב שאליו נקלע המעמד הבינוני זו הממשלה"

מאות מיושבי מאהל מחאת הדיור בירושלים, מקיימים הערב (ראשון) צעדה מכיוון כיכר צה"ל לכיוון גן הוורדים, סמוך למשכן הכנסת. פעילי המאהל שהוקם בעיר הבירה ביום שלישי, קיפלו את האוהלים ובכוונתם להעביר את פעילות המחאה לאזור הכנסת עד להודעה חדשה. מירב כהן, אחת מהפעילות במאהל המחאה הירושלמי סיפרה לוואלה! חדשות כי "יש פה מאבק שהוא רחב יותר מאשר המאבק על הדיור. המאבק הוא על הזכות שלנו לקיים חיים בכבוד במדינה שלנו בכל התחומים ולכן אנחנו מעתיקים את המאהל לכנסת".

מחאת הדיור מתרחבת - הכותרות האחרונות:

שוחררו עצורים מההפגנה בת"א: "לאזרח אין כוח"
הלחץ עבד: ההצבעה על חוק הווד"לים נדחתה
סטודנטים התפרצו לוועדת הכספים ומחו נגד חוק הדיור

צעדת מחאה של מחאת הדיור בדרך לגן הורדים בירושלים, יולי 2011. עומר מירון
עוברים דירה/עומר מירון

כהן הוסיפה כי "הישיבה במאהל מאוד מתישה, מכיוון שכולנו כאן עובדים. כשאתה ישן באוהל, אתה מתקשה לתפקד במהלך היום, אבל מכיוון שאחנו מאמינים בצדקת המאבק שלנו, אנחנו עושים את כל הפעילות הזאת בלב שלם".

יושבי מאהל המחאה הירושלמי הניפו במהלך צעידתם שלטים עליהם נכתב בין היתר: "קוטג' כבר יש לנו, עכשיו נלחמים על הבית", "העם דורש צדק חברתי" וכן "זו לא צדקה, זה צדק". דובר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, מרטין וילר, סיפר כי "הכוונה שלנו היא לקפל את המאהל בכיכר צה"ל ולהעביר אותו לגן הוורדים. הפעילות הזאת תמנף את המאבק".

וילר הוסיף כי "אנחנו חושבים איך להרחיב את המאבק ולהפוך אותו ליותר עממי ופחות סטודנטיאלי. המטרה היא להעביר את הפוקוס מהאחריות של העיריות לפתח הממשלה. מי שאשם במצב שאליו נקלע מעמד הביניים זו הממשלה".

במהלך הצעדה עברו המפגינים מול מעונו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו וצעקו "צאו מהמרפסת, המדינה קורסת", "די, די ביבי די, המחיר כבד עליי", "איך תגור בעיר בירה, אין לי כסף לדירה" ו"בלי דיור בר השגה, אין עתיד למדינה".

צעדת מחאה של מחאת הדיור בדרך לגן הורדים בירושלים, יולי 2011. עומר מירון
"העם דורש צדק חברתי"/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully