וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עבד: ההצבעה על חוק הווד"לים נדחתה

עקב הלחץ הרב והביקורת על כך שהחוק אינו כולל סעיפים לדיור בר השגה, ההצבעה שהייתה אמורה להתקיים מחר על החוק תדחה לשבוע הבא. "זעקת העם מחייבת אותנו לנקוט משנה זהירות"

ההצבעה על חוק ועדות דיור לאומיות, חוק הווד"לים, נדחתה לשבוע הבא - כך הודיע היום (ראשון), יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד). לדבריו, הוועדה "הוצפה" בימים האחרונים בבקשות להוסיף לחוק סעיפים בעלי מימד חברתי הכוללים דיור בר השגה, על רקע המחאה על מחירי הדיור.

מחאת הדיור - כותרות אחרונות:
סטודנטים התפרצו לוועדת הכספים ומחו נגד חוק הדיור
עקב הלחץ הציבורי: נתניהו ייפגש עם ראשי מחאת הדיור
עשרות מפגינים התעמתו עם שוטרים ונעצרו אמש בהפגנה
דעה: כיכר הבימה תהפוך לכיכר תחריר?
ההפגנה על מחירי הדיור: גלרית תמונות מעצרת המחאה
המאהל שלי: הכירו את אנשי המחאה בחולון

"מצוקת וזעקת העם מחייבת אותנו לנקוט משנה זהירות ותשומת לב, על מנת להיות בטוחים שעשינו כל שבידינו על מנת לשפר וללטש את הצעת החוק, תוך מיצוי כל דקה אפשרית שנותרה עד יציאת הכנסת לפגרה", הסביר שאמה-הכהן.

הפגנה בתל אביב נגד מחירי הדיור. אורי לנץ
"הציבור אמר אתמול בקול ברור, העם דורש דיור". עצרת המחאה אמש בתל אביב/אורי לנץ

מוקדם יותר היום, התפרצו כ-20 סטודנטים לדיון שנערך בוועדת הכספים על מיסוי מקרקעין, וקראו לחברי הכנסת להתנגד לחוק. "הציבור אמר אתמול בקול ברור, העם דורש דיור, וחשוב שוועדת הכספים תישמע זאת מקרוב", אמר איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים. "אנחנו קוראים לראש הממשלה לדחות את ההצבעה המתוכננת על החוק, עד להכנסת סעיפים בנושא דיור בר השגה. במידה ולא נקבל איתותים לכך מהממשלה, נפעל במרץ להחרפת המחאה".

עופרי רביב, סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הוסיף כי "לא ייתכן לאשר בימים אלה חוק הפוגע בהיצע הדירות להשכרה. זו אטימות ואדישות מצד הכנסת".

אתמול, בעצרת המחאה שנערכה בתל אביב, קראה יוזמת המאבק, דפני ליף למשתתפים להגיע ולהפגין נגד העברת החוק, שתוכננה, כאמור, להתקיים מחר. "מאז הספר הלבן לא הוקם מסמך מרושע כל כך", אמרה ליף בהתייחסה לחוק. "הם מקווים שתהיו מודאגים מחשבונות החשמל שלכם ומהרינגטונים שלכם - ולא תשימו לב. אבל אנחנו שמים לב הפעם. כל מטרתו של החוק היא להעשיר את המילארדרים ולרושש את אלה שאין להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully