וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: השמינייה תדון בהתנצלות בפני טורקיה

השרים וראש הממשלה נתניהו ידונו בניסיון להפשיר את היחסים עם טורקיה שעלו על שרטון כתוצאה מהמשט לעזה אשתקד. בפורום ישנה מחלוקת האם להתנצל בפני אנקרה

"פורום השמינייה" יתכנס היום (ראשון) בשעה 15:00 בכדי לדון באפשרויות העומדות בפני ישראל בכדי להשיב את היחסים עם טורקיה נוכח המשט לעזה – למסלולם. בבסיס המחלוקת בפורום, עומדת השאלה האם להתנצל בפני טורקיה באופן רשמי על הרוגי הספינה "מאווי מרמרה" עלייה השתלט צה"ל במשט אשתקד, כאשר שר החוץ אביגדור ליברמן והשר לעניינים אסטרטגיים – משה יעלון מתנגדים לכל מתווה של התנצלות ואילו שר הביטחון אהוד ברק והשר לענייני מודיעין, דן מרידור, תומכים בהתנצלות למשפחות ההרוגים.

ברקע הדיון, יעמוד דו"ח פאלמר של האו"ם שבחן את השתלטות ישראל על המשט לעזה הצפוי להתפרסם השבוע. גורמים במערכת הביטחון טוענים כי לפי התגובות שיוצאות מקרבתו של ראש הממשלה, נראה שמועד ההכרזה על התנצלות בפני אנקרה קרוב מאוד. לדברי אחד הגורמים, "למרות הביקורת בדרגי השטח על הכוונה להתנצל, אנחנו מבינים שאם לא נקדם פשרה, לא רק שנפגע בערוץ הכלכלי-מדיני-ביטחוני אלא שנחשוף את חיילי צה"ל לתביעות".

בדרגים הבכירים של צה"ל, השלימו עם המהלך שיהווה לדבריהם תרומה אסטרטגית לישראל. "ישראל צריכה להחזיר לנורמליזציה את היחסים עם טורקיה", אמר אחד הגורמים, "צריך להניח את האגו בצד. טורקיה היא מדינה חשובה ובעלת גבול עם עירק, סוריה ואירן. צריך לשמור אותה מתונה ולהבין שכל מה שיעשה טוב למדינת ישראל יעשה טוב לצה"ל".

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן התייחס אתמול למתיחות ביחסי ישראל-טורקיה ואמר כי כל עוד ישראל לא תתנצל, תסיר את המצור מעל עזה ותפצה את משפחות הקורבנות מהמשט הטורקי לעזה, אנקרה לא תפשיר את היחסים עם ישראל. ארדואן אמר את הדברים בכינוס של נציגים פלסטינים באיסטנבול בהשתתפות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ארדואן הבהיר כי ארצו תמשיך לתמוך בעם הפלסטיני, בין היתר בפנייה לאו"ם על מנת לקבל זכאות להיות חברה בו. "על העולם כולו לפעול למען הסרת המצור על עזה, משום שהוא לא חוקי. יש להסירו במהירות האפשרית. על ישראל לקבל את העובדה שירושלים המזרחית היא בירת המדינה הפלסטינית. ישראל לא תוכל למנוע מהעם הפלסטיני להקים את מדינתו".

עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
ארדואן: "בלי התנצלות לא נפשיר היחסים עם ישראל"
"השיחות בין ישראל לטורקיה יחודשו במהלך החודש"
דו"ח המשט לעזה: "צה"ל השתמש בכוח מופרז"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully