וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוצאות ההצבעה מראות שיש בעל בית בירושלים"

פנחס וולף

20.7.2011 / 0:01

גורמים בכירים בליכוד התייחסו בסיפוק רב לדחיית ההצעה להקים ועדות חקירה פרלמנטריות לארגוני השמאל. לדבריהם, נתניהו הצליח לשמור על אחדות הקואליציה - וגם השיג התוצאה שרצה

צילום מסך

(באדיבות ערוץ הכנסת)

דחיית ההצעה להקים ועדות חקירה פרלמנטריות לארגוני השמאל, הוציאה אמש (רביעי) ממשכן הכנסת פרצופים מרוצים וכאלה פחות. גורמים בכירים בליכוד אמרו הלילה בשיחה עם וואלה! חדשות כי "תוצאות ההצבעה מראות שיש בעל בית בירושלים, ממלכתי, שרואה את התמונה הרחבה של האינטרסים של הדמוקרטיה הישראלית פנימה, ושל מעמדה הבינלאומי של ישראל החוצה".

הגורמים הוסיפו כי נתניהו הצליח במקביל לשמור על אחדות שורות הקואליציה – אבל גם להשיג את התוצאה שרצה: "ביום חמישי הוא הודיע שיתנגד להקמת הוועדות וההצבעה לא עברה בזכותו. נתניהו חושב שהקואליציה יציבה מאוד ויש לו הערכה רבה לישראל ביתנו כשותפה בכירה. עם זאת, הצעד הזה של הקמת ועדות חקירה פרלמנטריות היה צעד אחד יותר מדי. אין טעם בהקמת ועדות החקירה על רקע ההקצנה בניסיונות לעשות דה לגיטימציה לישראל וגם בשל הנושאים המדיניים. זה יכול היה לעשות נזק גם מבחינת הפרדת הרשויות וגם מבחינה בינלאומית". לדברי הגורמים, ראש הממשלה גילה מנהיגות שקטה ולא אקטיבית – כשבחר במודע לא להתעמת עם דבריו החריפים של שר החוץ, אביגדור ליברמן, נגדו.

עוד על חוק ועדות החקירה
הכנסת דחתה את חוק ועדות חקירת ארגוני השמאל
פרץ התעמת עם ישראל ביתנו: ”תתנערו כבר מרוסיה”
ליברמן תוקף: נתניהו נכנע ללחצים והתקפל

"אם היה חופש הצבעה, ההצעה היתה עוברת"

יוזמי ההצעה, לעומת זאת, נותרו מאוכזבים. ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) אמרה כי "תוצאות ההצבעה הוכיחו היום כי ישנם רבים מבין חברי הכנסת שמתנהגים בצורה של אחד בפה ואחד בלב. אם היה חופש הצבעה אמיתי, ללא ההתלהמות התקשורתית, וללא אינטרסים פוליטיים זרים, אין לי ספק שהיום הייתה מוקמת ועדת חקירה לבדיקת מימון ארגונים הפוגעים בחיילי צה"ל. מאבק זה הוא מאבק על דמותה של מדינת ישראל, ולכן לא ארפה ממנו. העלאת הנושא על סדר היום הוא הניצחון החשוב ביותר מבחינתי, ואין לי ספק שרבים בציבור בישראל יודעים ומעריכים זאת. זה הניצחון האמיתי".

שותפה לדרך של קירשנבאום, ח"כ דני דנון (ליכוד), אמר כי "אמשיך לקדם הצעת חוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתעשה סדר בהתערבות הזרה החודרת לשיח הפוליטי בישראל".

"עצרנו את המדרון החלקלק"

השר להגנת העורף, מתן וילנאי, אשר ראש מפלגתו, שר הביטחון ברק נעדר מההצבעה, אמר כי "הכנסת עצרה היום את המדרון החלקלק של חוקים מתלהמים שסופו בתהום. ליברמן העמיד את האינטרס הפוליטי של מפלגתו לפני טובת המדינה והיום הכנסת אמרה לו די. הגיעו מים עד נפש".

"ניצחון השפיות על קואליציית נתניהו" – כך התייחסו הערב בקדימה לנפילת ההצעה של קירשנבאום ודנון. "ההצעה המסוכנת של הליכוד וישראל ביתנו נזרקה למקום הראוי לה - מחוץ למשכן הכנסת. בריחת שרי הממשלה מההצבעה ותמיכתם של תשעה חברי כנסת של הליכוד בהצעה מוכיחים שהם עצמם לא החליטו באיזה ראש ממשלה הם תומכים. היום הזה הוא ראי על קואליציית נתניהו - שילוב של קיצונים ומוגי לב שמשנים בכל יום את דעתם ונשענים על האופוזיציה שתמנע בעצמה את מה שהם מפחדים לעשות. משחקי נתניהו-ליברמן פוגעים במדינת ישראל.

מוקדם יותר דחתה הכנסת את הצעותיהם של דנון וקירשנבאום להקמת ועדות חקירה פרלמנטריות לבדיקת מקורות המימון של ארגוני השמאל. בתום הדיון הארוך שנערך בנושא במליאה הצביעו 57 ח"כים נגד ההצעות ואילו 28 בלבד תמכו בה. 34 חברי כנסת לא נכחו בהצבעה. ראש הממשלה נתניהו הצביע נגד החוק, כמו גם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, והשרים מיכאל איתן, בני בגין, דן מרידור, גדעון סער ויובל שטייניץ. השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון בחר שלא להשתתף בהצבעה. בין הנעדרים, היו גם שר הביטחון אהוד ברק, והשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully