וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת דחתה את חוק ועדות חקירת ארגוני השמאל

פנחס וולף

21.7.2011 / 0:02

57 חברי כנסת הצביעו נגד מול 28 בלבד שתמכו בשתי ההצעות להקמת ועדות חקירה פרלמנטריות לבדיקת מקורות המימון של ארגוני השמאל. נתניהו הצביע נגד החוק, השר יעלון בחר שלא להשתתף

צילום מסך

(באדיבות ערוץ הכנסת)

הכנסת דחתה אמש (רביעי) את הצעותיהם של ח"כ דני דנון (ליכוד) וח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) להקמת ועדות חקירה פרלמנטריות לבדיקת מקורות המימון של ארגוני השמאל. בתום הדיון הארוך שנערך בנושא במליאה הצביעו 57 ח"כים נגד ההצעות ואילו 28 בלבד תמכו בה. 34 חברי כנסת לא נכחו בהצבעה. ראש הממשלה נתניהו הצביע נגד החוק, כמו גם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, והשרים מיכאל איתן, בני בגין, דן מרידור, גדעון סער ויובל שטייניץ. השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון בחר שלא להשתתף בהצבעה.

לאורך כל ההצבעה, שר החוץ אביגדור ליברמן לא ישב סביב שולחן הממשלה ובחר לשבת עם חבריו לסיעה, בספסלי הח"כים. גורמים שישבו במליאת הכנסת סיפרו לוואלה! חדשות כי שמעו את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אומר לאחד מעוזריו: "תבדוק כמה מש"ס מצביעים איתנו". ביממה האחרונה היו ניסיונות מצד ליברמן להביא חברי כנסת של ש"ס לתמוך בהצעת חברתו למפלגה, אולם כפי שנראה מההצבעה, ש"ס בחרה להעדר מההצבעה: תשעה נעדרו ושניים (חברי הכנסת אברהם מיכאלי וניסים זאב) תמכו.

ארבעה מתוך חמשת חברי סיעת יהדות התורה נעדרו, סגן השר ליצמן היה היחיד שהגיע והצביע בעד הקמת ועדות החקירה. שני שרים מישראל ביתנו - לנדאו ואהרונוביץ' - לא נכחו בהצבעה, משום שהם שוהים בחו"ל. כמו גם שר הביטחון אהוד ברק. סיעת הבית היהודי, שהיא סיעה ימנית, נעדרה מההצבעה.

עוד על חוק ועדות החקירה:
ליברמן תוקף: נתניהו נכנע ללחצים והתקפל
לבני: "חקירת השמאל - פגיעה באינטרסים של ישראל"
פרץ התעמת עם ישראל ביתנו: "תתנערו כבר מרוסיה"

בטרם ההצבעה: דיון סוער במליאה

בטרם ההצבעה התקיים דיון סוער במליאה ולא פחות מ-54 חברי כנסת ביקשו לנאום בעד ונגד החוק. יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) אמרה במהלך הדיון כי "רוח רעה שוטפת את הארץ הזו מבית היוצר של קואליציית נתניהו. הרעיון המזעזע של ח"כים שחוקרים אזרחים לא היה צריך לבוא לעולם. קדימה לא תהיה שותפה לוועדות כאלה. זה כבר לא משנה אם יקומו או לא, או מה יצביע רה"מ. המדיניות של הממשלה הזו פוגעת באינטרסים של מדינת ישראל".

עוד מדבריה של לבני במליאה

שר החוץ ליברמן כינס מסיבת עיתונאים בטרם ההצבעה במליאה בה בחר לתקוף את הליכוד. "הגשנו את ההצעה בהסכמה מוחלטת של הקואליציה ובתיאום עם הממשלה. מה השתנה מאז? היה לחץ בינלאומי ותקשורתי?", אמר ליברמן, "אז פתאום לראשי השלטון אין את היכולת לעמוד בלחצים ומשנים את דעתם תחת לחץ? אנחנו לא משנים את דעתנו תחת לחץ".

עוד מדבריו של שר החוץ במסיבת העיתונאים

ח"כ עמיר פרץ תקף את שר החוץ. פרץ אמר במהלך הדיון במליאה כי מדינות העולם מסרבות לארח אותו. בתגובה קרא לעברו ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו): "תוריד את הכיסויים מהמשקפת", זכר לצילום המפורסם של פרץ בהיותו שר ביטחון, משקיף לעבר תרגיל צה"ל כשעדשות המשקפת שאחז היו סגורות.

בעקבות ההערה החלו חילופי דברים קשים פרץ לחברי הכנסת של ישראל ביתנו. ח"כ פרץ אמר לרותם כי הוא "אדם קטן ונבזה", ולעזרתו של רותם זינקה חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי, שאמרה לפרץ: "איך אתה מדבר?". פרץ השיב לה: "את תשתקי בבקשה, ורותם, תסתום את הפה". לנוכח קריאות המחאה שעלו מספסל "ישראל ביתנו", אמר פרץ: "אתם לא תסתמו לי את הפה. תלמדו לשמוע. כל האווירה הדיקטטורית שאתם מנסים להכניס לפה לא מבהילה אף אחד. אתם פוחדים מביקורת. רק אומרים מילה על שר החוץ, ויש איזו תחרות ביניכם, מי יגן עליו ראשון, כמו במפלגה של פוטין. תתנערו כבר מהמדינה שבאתם ממנה. אומרים את שמו ואתם קופצים. ממה אתם פוחדים? שהוא לא יכניס אתכם לרשימה? אתכם המדינה לא מעניינת. באתם לפה רק כדי לשרת אדם אחד".

עוד על העימות בין עמיר פרץ לשרי ישראל ביתנו

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully