וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו הוועדות שיחקרו את ארגוני השמאל

פנחס וולף

2.2.2011 / 10:51

שתי ועדות בראשות ח"כ פאינה קירשנבאום וח"כ דני דנון יחקרו את מקורות המימון של ארגונים שונים בידי גורמים זרים. אופנהיימר: "מסביבנו חופש הביטוי מביא למהפכות - כאן מצרים אותו"

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) את הקמת ועדות החקירה הפרלמנטריות לחקר מקורות המימון של ארגונים מצד ישויות זרות. בראשות הוועדות יעמדו חברי הכנסת דני דנון (ליכוד) ופאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו). יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), הודיע כי "לא אכפה על מפלגות להשתתף בוועדות בניגוד לרצונן".

קירשנבאום אמרה בדיון כי, "אוודא כי הוועדה לא תסתפק באמירות כלליות, אלא תכין דו"ח מקיף עם המלצות ברורות לדרכי פעולה, וקריטריונים חד משמעיים לבדיקת המימון, הן במישור החקיקתי והן במישור הממשלתי". לדבריה, "העובדה שמימון ארגונים קיצוניים הפוגעים בחיילי צה"ל ובלגיטימציה של מדינת ישראל להגן על עצמה, מגיע ממדינות זרות וממקורות עלומים הינה תמרור אזהרה לכולנו, וזכותה הריבונית של הכנסת לבדוק את הכלים העומדים לידי הרשויות בכדי לבדוק טוב יותר את סוגיית המימון לעומק".

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), תקף את קדימה שבחרה להחרים את הוועדות. "קדימה בחרה היום להגן על ארגונים שפוגעים בלגיטימציה של חיילי צה"ל", אמר. "מה שמביך הוא שבסתימת הפיות בקדימה לא מבינים שהם מגינים בכך גם על הארגונים שתבעו את יו"ר המפלגה שלהם, ציפי לבני, על פשעי מלחמה. ועדת החקירה הפרלמנטרית, ביחד עם חוק חובת דיווח מימון מישויות זרות שאותו יזמתי, יחזירו את השפיות לדמוקרטיה בישראל ויגנו על האזרחים מהשפעה זרה שעלולה לפגוע באינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל".

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, תקף את החלטת ועדת הכנסת ואמר כי, "ההחלטה היא יום שחור לדמוקרטיה. בעולם מסביבנו חופש הביטוי והדמוקרטיה מובילים מהפיכות, ובכנסת ישראל מנסים להצר את חופש הביטוי 'ולחקור' על רקע השתייכות פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully