וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ התעמת עם ישראל ביתנו: "תתנערו כבר מרוסיה"

פנחס וולף

20.7.2011 / 18:39

במהלך הדיון המתמשך במליאת הכנסת בנוגע לחוק ועדות החקירה, קרא פרץ לחברי סיעתו של שר החוץ: "כל האווירה הדיקטטורית שאתם מנסים להכניס לפה לא מבהילה אף אחד. אתם פוחדים מביקורת"

עימות חריף בין ח"כ עמיר פרץ (העבודה) לבין חברי הכנסת של "ישראל ביתנו", במהלך הדיון הסוער במליאה על הקמת ועדות החקירה לבדיקת מימון ארגוני השמאל: במהלך נאומו מעל הדוכן, תקף פרץ את שר החוץ, אביגדור ליברמן, ואמר כי מדינות העולם מסרבות לארח אותו. בתגובה קרא לעברו ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו): "תוריד את הכיסויים מהמשקפת", זכר לצילום המפורסם של פרץ בהיותו שר ביטחון, משקיף לעבר תרגיל צה"ל כשעדשות המשקפת שבה אחז היו סגורות.

בעקבות ההערה החלו חילופי דברים קשים פרץ לחברי הכנסת של ישראל ביתנו. ח"כ פרץ אמר לרותם כי הוא "אדם קטן ונבזה", ולעזרתו של רותם זינקה חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי, שאמרה לפרץ: "איך אתה מדבר?". פרץ השיב לה: "את תשתקי בבקשה, ורותם, תסתום את הפה". לנוכח קריאות המחאה שעלו מספסל "ישראל ביתנו", אמר פרץ: "אתם לא תסתמו לי את הפה. תלמדו לשמוע. כל האווירה הדיקטטורית שאתם מנסים להכניס לפה לא מבהילה אף אחד. אתם פוחדים מביקורת. רק אומרים מילה על שר החוץ, ויש איזו תחרות ביניכם, מי יגן עליו ראשון, כמו במפלגה של פוטין. תתנערו כבר מהמדינה שבאתם ממנה. אומרים את שמו ואתם קופצים. ממה אתם פוחדים? שהוא לא יכניס אתכם לרשימה? אתכם המדינה לא מעניינת. באתם לפה רק כדי לשרת אדם אחד".

ועדות החקירה לשמאל - כותרות אחרונות:
לבני: "חקירת השמאל - פגיעה באינטרסים של ישראל"
ארגוני השמאל לליברמן: רוצה לחקור? לך למשטרה
אושרו הוועדות שיחקרו את ארגוני השמאל

חבר הכנסת עמיר פרץ. עומר מירון
שיוריד את המשקפת. פרץ/עומר מירון

בכך נמשך מרתון הנאומים של חברי הכנסת מעל הדוכן, לקראת ההצבעה הערב בהצעתם של חברי הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) ודני דנון (ליכוד), להקמת ועדות חקירה פרלמנטריות לבדיקת מימון ארגוני השמאל. על פי ההצעה, בראשות אחת הוועדות תעמוד קירשנבאום והחברים בה יהיו זאב אלקין, מירי רגב (ליכוד), אורי מקלב (יהודה התורה), וניסים זאב (ש"ס). בראשות הוועדה השנייה יעמוד דנון והחברים בה יהיו ציפי חוטובלי (ליכוד), אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), אריה אלדד (האיחוד הלאומי) ואברהם מיכאלי (ש"ס).

ההצעה קובעת כי הוועדה של קירשנבאום תבדוק את מידת המעורבות של ארגונים ישראלים בדה לגיטימציה של צה"ל וחייליו, דרכי המימון של אותם ארגונים, הכלים והסמכויות העומדים לרשות המדינה למניעת פעילות ארגונים ישראליים שתכליתה פגיעה בצה"ל ובחייליו. הוועדה של דנון תבדוק מימון בידי ממשלות זרות וגופים בינלאומיים של ארגונים ישראליים, שפעילותם נועדה להשפיע על השיח הפוליטי בישראל, מעורבות ממשלות זרות וגופים ברכישה מאורגנת של קרקעות מדינה וקרקעות פרטיות.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully