וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן תוקף: נתניהו נכנע ללחצים והתקפל

פנחס וולף

20.7.2011 / 19:44

שר החוץ התייחס להצבעה בכנסת בנוגע לחוק ועדות החקירה ואמר כי בניגוד לממשלת נתניהו, מפלגתו לא נכנעה ללחצים. "אני רואה את חוק החרם וברור לי שדרכנו ניצחה - כולם מחקים אותנו"

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס הערב (רביעי) להצבעה על הצעת החוק של חברתו לסיעת ישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום, להקים ועדות חקירה פרלמנטריות לבדיקת מקורות המימון של ארגוני שמאל. ליברמן תקף את הליכוד ואמר כי "הגשנו את ההצעה בהסכמה מוחלטת של הקואליציה ובתיאום עם הממשלה. מה השתנה מאז? היה לחץ בינלאומי ותקשורתי? אז פתאום לראשי השלטון אין את היכולת לעמוד בלחצים ומשנים את דעתם תחת לחץ? אנחנו לא משנים את דעתנו תחת לחץ".

חוק ועדות החקירה - הכותרות האחרונות:
פרץ התעמת עם ישראל ביתנו: "תתנערו כבר מרוסיה"
לבני: "חקירת השמאל - פגיעה באינטרסים של ישראל"
ארגוני השמאל לליברמן: רוצה לחקור? לך למשטרה

"שותפינו מנסים לחקות אותנו"

שר החוץ התייחס בדבריו גם למתיחות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "ראיתי בתקשורת שזה קרב בין ראש הממשלה לשר החוץ. יש קרב אחד: על השקפת ישראל ביתנו, ואנחנו לא מוכנים להתקפל לא תחת לחץ של התקשורת ולא תחת לחץ של גורמים בינלאומיים. אנחנו מאמינים בצדקת הדרך ואין לי ספק שננצח, וגם אם לא נצליח היום, ביום שני הבא נגיש עוד פעם ואז במושב הבא נעביר שוב".

ליברמן הוסיף, כי "אני לא מחפש תירוצים לפגוע ביציבות השלטונית. אני לא מחפש, אבל מקווה שלא ידחפו אותנו לפינה. גם ראש הממשלה וגם ראשי הקואליציה לא נהגו בצורה קולגיאלית. ראינו שמה שהיה נכון לפני כמה חודשים הופך פתאום ללא נכון בגלל לחצים. זו התנהלות לא נכונה. במקרה הזה כל ראשי הקואליציה טעו".

על הצעת החוק עצמה אמר: "מדובר בניצחון כפול: הראשון, הוא עצם ההצלחה להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. זה אחד הנושאים שמזמן רצינו להעלות ולדון ולשים במוקד של הדיון הציבורי וכך אכן נעשה. הנקודה השנייה, היא ניסיון של השותפים הקואליציוניים האחרים לחקות את ישראל ביתנו".

ליברמן המשיך והסביר כי "כשאני רואה את כל ההצעות כמו חוק החרם ברור שהדרך שלנו ניצחה. גם השותפים הבכירים מאיתנו מנסים לחקות את תפיסת העולם של ישראל ביתנו. הלכנו עם הדגל הזה לפני הבחירות ולא בגלל שזה פופולרי".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully