וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין מבטיחים: לא נרפה מחקירת ארגוני השמאל

פנחס וולף

20.7.2011 / 7:03

לפחות 61 ח"כים מתנגדים להצעה השנויה במחלוקת, ובישראל ביתנו כבר מתכוננים ליום שאחרי: "גם אם הנושא ייפול בהצבעה, נגיש הצעה חדשה - עד שלכולם יימאס לשמוע מהנושא"

קצת לפני ההצבעה על ההצעה לכונן ועדות חקירה פרלמנטריות לבדיקת מקורות המימון של ארגוני השמאל, התומכים והמתנגדים מנסים לגייס עוד ועוד חברי כנסת לצדם. בקדימה חוששים שהסיעות החרדיות יתמכו בהצבעה, ויגדילו את הסיכויים להעברת ההצעה השנויה במחלוקת. חבר הכנסת יוחנן פלסנר, ממלא-מקום יו"ר הסיעה, אמר כי הוא פועל לגיוס מלא של חברי האופוזיציה ושל המתנגדים להצעה. "הכדור בידיים של ראש הממשלה נתניהו", אמר, והוסיף שגם הסיעות החרדיות תחת מבחן, בשאלה אם "יבחרו לשבת בצד".

בישראל ביתנו כבר אומרים שגם אם ההצבעה תיפול, חברי הסיעה לא יניחו לנושא, ובתוך 45 ימים יגישו שנית את ההצעה לוועדת הכנסת. ח"כ פאינה קירשנבאום, שיזמה את הקמתה של אחת מוועדות החקירה, אמרה כי תעלה את הנושא שוב ושוב "עד שלכולם יימאס לשמוע על זה". "זה נושא עקרוני, שראוי שיתקיים לגביו דיון ציבורי", אמר לוואלה! חדשות שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. הוא מקווה שחברי כל הסיעות - ובמיוחד חברי הליכוד - "יבינו שמדובר בצורך חיוני, יצביעו בעד ההצעה, ויגלו עקביות והגנה על הדמוקרטיה הישראלית", כלשונו. גם מיסז'ניקוב מבהיר כבר עכשיו כי אם ההצעה תיכשל, היא תוגש שוב.

הפגנת ארגוני שמאל בתל אביב. אורי לנץ
ביקורת נוקבת נשמעה על ועדות החקירה. הפגנת שמאל בתל אביב/אורי לנץ

נראה שההצבעה השמית, שתתקיים לפי דרישת ישראל ביתנו וח"כ דני דנון מהליכוד, לא תרתיע את חברי הכנסת להצביע בהתאם לנטיית לבם, או תגרום להם להיעדר מהמליאה. נכון לעכשיו, באופן רשמי 61 חברי כנסת מתנגדים להצעה, שמונה מהם מהליכוד, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו. ברשימת התומכים הוודאיים יש 29 חברי כנסת. המספרים הם "על הנייר", מכיוון שהקרב עדיין מתנהל בין הצדדים, במאמצו של כל מחנה לגייס ח"כים נוספים להצבעה.

מבדיקת וואלה! חדשות, מסתמן הפילוח הבא: קדימה תתנגד, והטילה משמעת קואליציונית על חברי הסיעה. מ-28 הח"כים של קדימה יש לקזז את יוליה שמאלוב-ברקוביץ' שתשהה בצילומים ותהיה פטורה מהפרת המשמעת, וגם עתניאל שנלר טרם החליט כיצד להצביע. לקדימה מצטרפים בהתנגדות סיעות עצמאות (חמישה חברי כנסת), העבודה (8), מרצ (3) והסיעות הערביות (11), יחד עם כשליש מחברי מסיעת הליכוד: ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, בני בגין, דן מרידור, מיכאל איתן, לימור לבנת, גדעון סער וכרמל שאמה. גם משה יעלון צפוי להתנגד או להיעדר, וכנראה שגם יובל שטייניץ יצביע נגד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מליאת הכנסת, פתיחת מושב הכנסת, אוקטובר 2010. מגד גוזני
לפחות 61 חברי כנסת מתנגדים. המרוץ מתנהל אחר חברי הסיעות החרדיות/מגד גוזני

נכון לעכשיו, הח"כים שצפויים לתמוך בהצעה להקמת ועדות החקירה הם 15 חברי הכנסת של ישראל ביתנו וארבעת חברי סיעת האיחוד הלאומי. לצדם יתייצבו כמה מחברי הליכוד: יולי אדלשטיין, גילה גמליאל, זאב אלקין, דני דנון, ציפי חוטובלי, יריב לוין, אופיר אקוניס, ציון פיניאן ומירי רגב. איוב קרא תומך בהצעה, אך ככל הנראה יצביע נגד, לאחר שלטענתו, העליב אותו בשבוע שעבר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן (אלא אם יתנצל עד מועד ההצבעה). סילבן שלום צפוי לתמוך בהצעה או להיעדר מההצבעה וגם גלעד ארדן נוטה לתמוך.

השאלה הגדולה היא כיצד יצביעו שליש חברי הכנסת שטרם החליטו כיצד לנהוג. חברי יהדות התורה יחליטו רק ברגע האחרון על אופן ההצבעה, וסיעת ש"ס - כרגיל - תחליט ברגע האחרון. גם חברי סיעת הבית היהודי חלוקים בדעתם, וייתכן שלא יגיעו להצבעה, וכמה מאנשי הליכוד – יוסי פלד, משה כחלון וישראל כץ, לאה נס וחיים כץ – אף הם טרם הכריעו. בכל מקרה, מובטח דיון מעניין, רווי בהאשמות הדדיות, ובמתח עד הרגע האחרון אלו חברי כנסת יתייצבו להצבעה.

(עידכון ראשון: 22:50)

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully