וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני השמאל: "לא נשתף פעולה עם חקירות הכנסת"

לאחר שנודע כי הכנסת תדון בשבוע הבא בהקמת ועדות שיחקרו את ארגוני השמאל, ארגוני זכויות האדם לא שמרו על שתיקתם. "כל עוד הכנסת לא בפגרה - אויבי הדמוקרטיה ממשיכים לעשות בה שמות"

מספר ארגוני זכויות אדם, בהם "רופאים לזכויות אדם", ה"ועד הציבורי נגד עינויים בישראל" וארגון "יש דין", הודיעו היום (שלישי) כי לא ישתפו פעולה עם ועדות החקירה הפרלמנטריות, שעתידות לחקור את מימון הארגונים המזוהים עם השמאל.

בהודעתם המשותפת של הארגונים נמסר כי "מדובר בחקירה פוליטית שחורגת מסמכות הכנסת. אין בכוונתנו לשחק תפקיד סטטיסטים במשפטי ראווה פוליטיים. במדינה דמוקרטית הכנסת מפקחת על הרשות המבצעת ולא על ארגוני החברה האזרחית".

ישי מנוחין, מנכ"ל הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל אמר כי "מדובר בהידרדרות נוספת לתהום של הדמוקרטיה הישראלית. הימין הקיצוני ראה כי טוב בעקבות אישור 'חוק החרם', וכעת הוא מנסה ללכת צעד נוסף הלאה ולעשות דה לגיטימציה לארגוני זכויות האדם", והוסיף כי "הימין עושה זאת באמצעים אנטי דמוקרטיים, שלא מקובלים באף מדינה שמגדירה עצמה דמוקרטית בעולם". עוד אמר מנוחין כי "אנחנו למדים שכל עוד הכנסת לא בפגרה - אויבי הדמוקרטיה לא נחים וממשיכים לעשות בה שמות".

מוקדם יותר היום הודיע יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין (ליכוד), כי ההצעות להקמת ועדות חקירה פרלמנטריות לבחינת פעילות ומקורות המימון של הארגונים החוץ-פרלמנטריים, תעלה לדיון והצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הבא, בעצה אחת עם יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד). הודעה זאת של ריבלין נעשתה בהתאם להתחייבותו כי הנושא לא יובא להצבעה במחטף, וכי תינתן התראה של שבוע ימים לפחות בטרם ישולב בסדר היום של הכנסת. ריבלין עצמו כבר אמר בעבר כי "הדבר מהווה תקדים מסוכן ובעייתי. ועם זאת, אינני מוצא מקום להתערבות יו"ר הכנסת בהליך זה".

עוד באותו נושא:
הכנסת תדון בהקמת ועדות שיחקרו את ארגוני השמאל
גורמים בישראל ביתנו: נתניהו הפקיר את חיילי צה"ל
קדימה: לא נשתתף בחקירת ארגוני השמאל

"נמשיך לעשות הכל כדי להגן על זכויות האדם"

מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח, חגי אלעד, הגיב גם הוא היום להצעות להקמת ועדות החקירה, ואמר כי "החבורה הקיצונית המובילה את הקואליציה לא תבוא על סיפוקה עד שכל מי שלא חושב כמוה יושתק". אלעד הוסיך כי "לאגודה לזכויות האזרח אין שום כוונה לשתף פעולה עם משפטי הראווה המגוחכים הללו. כך או כך, לא ישתיקו אותנו. אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להגן על זכויות האדם – כולל, כשצריך, השמעת ביקורת שלא מוצאת חן בעיני חלק מהח"כים".

על פי הצעתו של ח"כ דנון, הוועדה תחקור גם רכישה מאורגנת של קרקעות בישראל מבחוץ. "לאחר שעבר 'חוק החרם', בכוונתנו לקדם את הקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית ולסגור את הפרצות בחוק המאפשרות לארגונים קיצוניים לפגוע במדינת ישראל", אמר ח"כ דנון.

בתוך כך, גם חברי מפלגת "ישראל ביתנו" מתכוונים להעלות לאישור סופי במליאה ביום רביעי הבא את הצעתה של חברת המפלגה פאינה קירשנבאום, לפיה תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית שתתמקד בחקירת מקורות המימון של ארגונים בתוך ישראל הפועלים נגד המדינה. חברים במפלגת ישראל ביתנו אמרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי "הבטחנו, עוד לאחר התנצלות גולדסטון, שנעלה את הנושא להצבעה כי זה מראה על כך שיש צורך לחקור ארגונים שפגעו בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully