וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון בהקמת ועדות שיחקרו את ארגוני השמאל

פנחס וולף

12.7.2011 / 15:47

ח"כ דני דנון פנה ליו"ר הכנסת בבקשה להעלות להצבעה במליאה את הצעתו, להקים ועדת חקירה שתבחן את מימון הארגונים על ידי גופים זרים. ישראל ביתנו צפויה להעלות במליאה הצעה דומה

יממה לאחר אישור חוק החרם, חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) פנה היום (שלישי) באופן רשמי ליו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בבקשה להעלות להצבעה ביום רביעי הבא במליאת הכנסת את הצעתו להקמת ועדה חקירה פרלמנטרית שתבחן את מעורבותם של ממשלות וגופים זרים במימון ארגונים שפועלים נגד המדינה.

עוד בנושא חקירת ארגוני השמאל:
גורמים בישראל ביתנו: נתניהו הפקיר את חיילי צה”ל
קדימה: לא נשתתף בחקירת ארגוני השמאל
אושרו הוועדות שיחקרו את ארגוני השמאל

על פי הצעתו של ח"כ דנון, הוועדה תחקור גם רכישה מאורגנת של קרקעות בישראל מבחוץ. "לאחר שעבר 'חוק החרם', בכוונתנו לקדם את הקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית ולסגור את הפרצות בחוק המאפשרות לארגונים קיצוניים לפגוע במדינת ישראל", אמר ח"כ דנון.

בתוך כך, גם חברי מפלגת "ישראל ביתנו" מתכוונים להעלות לאישור סופי במליאה ביום רביעי הבא את הצעתה של חברת המפלגה פאינה קירשנבאום, לפיה תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית שתתמקד בחקירת מקורות המימון של ארגונים בתוך ישראל הפועלים נגד המדינה. "הבטחנו, עוד לאחר התנצלות גולדסטון, שנעלה את הנושא להצבעה כי זה מראה על כך שיש צורך לחקור ארגונים שפגעו בצה"ל", אמרו חברים במפלגה בשיחה עם וואלה! חדשות.

בראשית חודש פברואר האחרון אישרה ועדת הכנסת את הקמתן של שתי הוועדות. עם זאת, בעקבות החלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאפשר חופש הצבעה לחברי סיעת הליכוד בדיון על הקמת ועדות החקירה, הושהתה העלאת הנושא להצבעה במליאה. יש לציין, כי החלטתו של נתניהו באה בניגוד להחלטה מוקדמת של הסיעה, שקבעה כי היא תומכת בהקמת הוועדות. "הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית של הכנסת תיצור ועדה שמחד-גיסא אין לה שיניים, ומאידך-גיסא ישראל תוקצה בגללה בעולם והיא רק תחזק את מסע הדה-לגיטימציה נגד ישראל", אמר אז נתניהו.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully