וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ושם ביום שאחרי השריפה: "שמרנו על זיכרון העם היהודי"

עובדי מוזיאון ההנצחה שפונה בעקבות השריפה ביער ירושלים הצליחו לעכב את התפשטות האש אתמול, עד להגעת כוחות הכיבוי. "הרגשנו שאם לא נמנע מהאש להגיע, עבודה של 50 שנה תלך לאיבוד"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ביום שאחרי שריפת היער בירושלים, במסגרתה פונה "יד ושם", התגאו עובדי מוזיאון ההנצחה בכך שהצליחו להדוף את הלהבות עד הגעת כוחות הכיבוי. שעיה בן יהודה, מנהל אגף קשרי חוץ במוזיאון, סיפר כיצד העובדים החלו במאמצי הכיבוי.

"הייתי אתמול בפגישה במשרדים שלנו ובשלוש עשרים וחמש הודיעו שמתחילה שריפה בוואדי. הניסיון אומר שאם אתה רוצה לשמור על הבית - לך תשמור עליו. יצאנו וראינו שהשריפה מתקדמת מהר והתחלנו עם כוחותינו לפרוס את הציוד. כשהכוחות הצטרפו זה עזר לנו. אנו לא בנויים לבד להתמודד עם כל יער ירושלים". יחד עם זאת, סיפר בן יהודה כי "יד ושם נערך בצורה יסודית לכיבוי שריפות. השקענו הרבה כסף בציוד וזה הוכיח את עצמו".

לדברי בן יהודה, "עובדי המקום הבינו מהר מאוד את החשיבות במניעת התפשטות הדליקה אל המוזיואון. אתה מסתובב אחורה ורואה את בניין הארכיון והיכל השמות. אם לא תמנע מהאש להגיע, עבודה של 50 שנה תלך לאיבוד ועמה הזיכרון של כל העם היהודי. כולם רצו כאן עם התחושה הזאת".

עוד בנושא

שריפת יער גדולה בירושלים, "יד ושם" פונה
אש בתמונות: השריפה שהפחידה את תושבי ירושלים
השריפה בי-ם: "מטוסי הכיבוי הגיעו בתוך 40 דקות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully