וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסביבת רה"מ מרוצים: "טייסת הכיבוי הצדיקה קיומה"

פנחס וולף

18.7.2011 / 5:44

לאחר שהושגה שליטה מלאה על האש שפרצה ביער ירושלים, הביעו בסביבתו של ראש הממשלה שביעות רצון מתפקודה של הטייסת שנחנכה לפני כחודשיים. "הופקו לקחים מהשריפה בכרמל"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן דוד)

בסביבתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביעו אמש (ראשון) סיפוק מההשתלטות המהירה על האש ביער ירושלים ומהפקות הלקחים מאירועי השריפה בכרמל. "בסך הכל לא נדרשה התערבות של ראש הממשלה, אם כי הוא עודכן כל העת במצב ההשתלטות על השריפה", מסרו מקרובים לנתניהו בשיחה עם וואלה! חדשות, "המערכת עצמה עובדת טוב יותר מבעבר, כולל העובדה שטייסת 'אלעד' שותפה למאמצי הכיבוי, הביאה להשתלטות מהירה והצדיקה את קיומה".

עוד על השריפה בירושלים:
מדוע מהווים יערות ירושלים מוקד לשריפות?
השריפה בי-ם: ”מטוסי הכיבוי הגיעו בתוך 40 דקות”
אש בתמונות: השריפה שהפחידה את תושבי ירושלים

"ראש הממשלה טען כל הזמן שהטייסת מסוגלת להוות כוח רציני בהשתלטות על האש, והוכח שיש דברים בגו", הוסיפו המקורבים, "למעשה, זה אחד מהלקחים מהשריפה בכרמל. כמובן, אף אחד לא זחוח ומכל שריפה מפיקים לקחים, אך הוכח פעם אחר פעם ביותר מ- 200 גיחות ב-30 שריפות שהטייסת עובדת בצורה טובה באמצעים שבעבר היו ברמה מוגבלת בידי ישראל. יש סיפוק והערכה גם לכבאים".

שריפה גדולה ביער ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
מטוס מטייסת הכיבוי 'אלעד' בפעילות אתמול/עומר מירון

ארבעה מטוסים של טייסת הכיבוי של חיל האוויר, שנחנכה לפני כחודשיים, ונקראה על שם אלעד ריבן, הנער שנהרג במהלך התנדבותו בכיבוי השריפה בכרמל בחודש דצמבר האחרון, השתתפו בכיבוי השריפה. מפקד טייסת הכיבוי, סא"ל רמי, סיפר כי סייר של קק"ל, הזעיק את צוותי הכיבוי לאחר שהבחין במספר מוקדי אש ביערות. "תוך 40 דקות הגיעו ארבעה מטוסים שלנו לאזור, והחלו לפזר חומרים מעכבי בערה כדי להתמודד עם האש. אני טסתי באזור במסגרת חפ"ק אווירי שסייע בהכוונת הכוחות על הקרקע. השטח ממש נצבע באדום", אמר מפקד הטייסת, והוסיף כי "למרות החשש שפעולות הכיבוי ימשכו אל תוך הלילה, הצלחנו להשתלט על האש כבר בשעה 19:00, למרות שהעשן שנוצר פגע ביכולת של הכוחות על הקרקע לפעול ביעילות".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully