וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שר החוץ התפטר פחות מחודש אחרי מינויו

ניר יהב

17.7.2011 / 10:31

מוחמד עוראבי הסביר כי החליט להתפטר "כדי לאפשר לרה"מ עיסאם שרף לערוך שינויים בממשלה ולמנוע ממנו מבוכה" - ובכך רמז כי שרף התכוון להדיחו בכל מקרה. שרף גם מינה לעצמו שני סגנים

בקושי נכנס לתפקיד - וכבר מודח. ראש ממשלת מצרים, עיסאם שרף, הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא מקבל את התפטרותו של שר החוץ, מוחמד עוראבי, חודש בלבד לאחר שמונה לתפקיד. בהודעה שפירסם בעמוד הפייסבוק שלו, כתב שרף גם כי מינה לעצמו שני סגנים: ד"ר חאזם בבלאווי וד"ר עלי סלמי.

עוראבי, שכיהן כדיפלומט גם בימי שלטונו של חוסני מובארק, בין היתר כשגריר בגרמניה, החליף לפני פחות מחודש את שר החוץ הקודם, נביל אל-ערבי, שהיה פופולרי ביותר אך נאלץ לעזוב משום שהתמנה לתפקיד מזכ"ל הליגה הערבית. בהודעה שפירסם אמש מסר עוראבי כי החליט להתפטר "כדי להקל על ראש הממשלה שרף לבצע שינויים בהרכב הממשלה ולמנוע ממנו מבוכה". בכך רמז, ככל הנראה, על כוונתו של שרף להדיחו מהתפקיד במסגרת השינויים שהוא מתכנן.

עוד במסגרת סבב המינויים, דווח היום כי המועצה הצבאית העליונה קיבלה גם את התפטרותו של שר האוצר, שבמקומו מינה ראש הממשלה שרף את אחד משני סגני ראש הממשלה הטריים, ד"ר חאזם בבלאווי. עוד דווח כי במסגרת שינוי הרכב הממשלה התפטר גם שר המסחר והתעשייה.

על רקע חידוש המחאה במצרים, לנוכח ההתמהמהות במעבר לדמוקרטיה, צפוי ראש הממשלה שרף להודיע היום על שורה של שינויים בהרכב הממשלה. לפי הפרסומים במצרים, שרף יחליף רבים מהשרים, אך יותיר בתפקיד את שרי התרבות, החינוך, המשפטים, התיירות והפנים.

מצרים בתקופת מעבר - עוד כותרות:
הדמוקרטיה במצרים מתעכבת? "הבחירות נדחו בחודשיים"
מצרים שוב בוערת: מאות אלפים הפגינו ברחובות
מצרים: קרע באחים המוסלמים - 5 צעירים הודחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully