וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "צעירי המהפכה" מתכננים מחר עוד גל מחאה

ניר יהב

14.7.2011 / 12:03

אתמול עשו השלטונות צעד גדול לקראת המפגינים, כשהודיעו על פיטורי 669 קציני משטרה שהיו מעורבים בהרג אזרחים - אך ארגוני הצעירים עדיין קוראים למחות בכיכרות על הדמוקרטיה המתמהמהת

גם הצעד מרחיק הלכת ביותר שבו נקטה עד כה המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים לריצוי דרישותיהם של "צעירי המהפכה", כשהודיעה אמש (רביעי) על פיטוריהם של מאות שוטרים, אינו מצליח בינתיים לרצות אותם. הצעירים שעמדו מאחורי המהפכה לפני חצי שנה עדיין רוחקים מלהיות מרוצים מהמצב במדינה, וארגוניהם קוראים היום לציבור להגיע מחר לכיכרות המרכזיות בקהיר וביתר ערים הגדולות, כדי לקיים הפגנת ענק נוספת, בדרישה שהמועצה הצבאית תמלא אחר מטרות המהפכה.

מצרים בתקופת מעבר - עוד כותרות:
הדמוקרטיה במצרים מתעכבת? "הבחירות נדחו בחודשיים"
מצרים שוב בוערת: מאות אלפים הפגינו ברחובות
קרע באחים המוסלמים ערב הבחירות - 5 צעירים הודחו
30 שנות מאסר לשר האוצר של מובארק - שנמלט
"מובארק מתקשה לצאת מהמיטה ללא סיוע"

מאות אלפים בהפגנה באלכסנדריה נגד נאמני חוסני מובארק, יולי 2011. רויטרס
הפגנת ענק של "צעירי המהפכה", בשבוע שעבר באלכסנדירה/רויטרס

אחרי כמה ימים שבהם שככה מעט המחאה, אתמול זרמו שוב לכיכר א-תחריר, סמל ההתקוממות, מאות צעירים שביקשו להביע את מחאתם על המעבר העצל לדמוקרטיה במדינה. הם שרו את ההמנון הלאומי, ותלו שלטים ברחבי הכיכרות המבשרים על כך שהכיכר "נפתחה מחדש בפקודת המהפכה". הפגנות דומות מתקיימות או צפויות להתקיים גם בערים אלכסנדריה, פורט סעיד, מנסורה, דסוק, איסמעיליה, דמיאט וגם סואץ - שם הבהירו המפגינים כי יפתחו ב"מרי אזרחי" אם דרישותיהם להעמיד לדין את הנשיא המודח חוסני מובארק ואנשי משטרו לא ייענו.

על ההחלטה לפטר את 669 קציני המשטרה, בהם עשרות בכירים ביותר, הודיע אמש שר הפנים מנסור עיסאווי. לדבריו, הם ישוחררו מהשירות ב-1 באוגוסט, בשל חלקם בהרג מפגינים במהלך ההתקוממות בתחילת השנה, ו-37 מהם אף יעמדו לדין על הריגה. במשרד הפנים כינו את המהלך "שידוד המערכות הגדול ביותר בתולדות המשטרה".

המהלך הזה בא רק שעות ספורות אחרי שהתברר, לאכזבתם המרובה של "צעירי המהפכה", כי הבחירות לפרלמנט, שנקבעו לספטמבר, יידחו ככל הנראה בחודשים ויתקיימו רק בנובמבר. במועצה הצבאית העליונה הסבירו שעל הדחייה הוחלט לבקשת כמה מהמפלגות הפוליטיות, כדי לאפשר עוד זמן התארגנות לקראת הבחירות.

דחייה של הבחירות עלולה לעורר עוד יותר את זעמם של פלחים נכבדים בציבור המצרי, שגם כך כבר קצרי סבלנות כלפי רשויות המדינה, בגלל העיכובים במעבר לשלטון דמוקטי נבחר, ההתמהמהות במשפטם של מובארק ובני משפחתו, וחמיקתם מעונש של כמה מבכירי משטרו של מובארק, שזוכו בשבועות האחרונים בבתי המשפט מעבירות שחיתות שונות. במסגרת המחאה המתחדשת, כבר היו בשבועות האחרונים כמה הפגנות גדולות בקהיר. בסוף השבוע האחרון נערכה ההפגנה הגדולה ביותר בכיכר א-תחריר מאז ההתקוממות, בהשתתפות מאות אלפי בני אדם שקראו "ליישם את דרישות המהפכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully