וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטיה במצרים מתעכבת? "הבחירות נדחו בחודשיים"

13.7.2011 / 12:00

מקור צבאי הסביר כי רישום המועמדים יחל בספטמבר, אך ההצבעה עצמה תיערך כנראה רק בנובמבר. הדחייה עלולה לעורר עוד את המחאה בציבור, שכבר מגלה קוצר רוח לנוכח המעבר העצל לדמוקרטיה. המפסידים העיקריים מהדחייה: האחים המוסלמים

נמשכות ה"חריקות" במעבר של מצרים לשלטון דמוקרטי. לפי דיווחו של מקור צבאי מצרי היום (רביעי) לרויטרס, הבחירות לפרלמנט במדינה ייערכו רק בחודש נובמבר - כחודשיים מאוחר יותר מכפי שתוכנן בתחילה. לדברי המקור, על הדחייה מספטמבר הוחלט במועצה הצבאית העליונה, המנהלת את ענייני המדינה באופן זמני מאז ההפיכה בה הופל שלטונו של חוסני מובארק, בעקבות דרישתן של כמה תנועות פוליטיות.

מצרים בתקופת מעבר - עוד כותרות:
מצרים שוב בוערת: מאות אלפים הפגינו ברחובות
קרע באחים המוסלמים ערב הבחירות - 5 צעירים הודחו
שוב עימותים בכיכר תחריר: מפגינים נפצעו
30 שנות מאסר לשר האוצר של מובארק - שנמלט
"מובארק מתקשה לצאת מהמיטה ללא סיוע"

מאות אלפים בהפגנה בכיכר תחריר נגד נאמני חוסני מובארק, יולי 2011. רויטרס
מאות אלפים דורשים "להגשים את יעדי המהפכה", ביום שישי האחרון בכיכר א-תחריר/רויטרס

המקור הוסיף, עם זאת, כי כבר בספטמבר יחל רישום המועמדים לבחירות - ולכן אין לראות בדחייה מעילה של הצבא באמון העם, משום שתחילת העברת סמכויות השלטון לידיו תתחיל כבר בספטמבר, כפי שהתחייב. "ההליכים לקראת קיום הבחירות יחלו כבר בספטמבר, כנראה באמצע החודש", אמר המקור. "לאחר רישום המועמדים תהיה תקופה של תעמולת בחירות, ורק אחריהן תתקיים ההצבעה עצמה, שתידחה לאחר ספטמבר, ייתכן לנובמבר". רק לאחר שייבחר פרלמנט, ייערכו גם בחירות לנשיאות.

אם אכן יידחו הבחירות, הדבר עלול לעורר עוד יותר את זעמם של פלחים נכבדים בציבור המצרים, שגם כך כבר קצרי סבלנות כלפי רשויות המדינה, בגלל העיכובים במעבר לשלטון דמוקטי נבחר, ההתמהמהות במשפטם של מובארק ובני משפחתו, וחמיקתם מעונש של כמה מבכירי משטרו של מובארק, שזוכו בשבועות האחרונים בבתי המשפט מעבירות שחיתות שונות. במסגרת המחאה המתחדשת, כבר היו בשבועות האחרונים כמה הפגנות גדולות בקהיר. בסוף השבוע האחרון נערכה ההפגנה הגדולה ביותר בכיכר א-תחריר מאז ההתקוממות, בהשתתפות מאות אלפי בני אדם שקראו "ליישם את דרישות המהפכה".

יש לציין כי המפסידה העיקרית מדחייה של הבחירות תהיה כנראה מפלגת "האחים המוסלמים", שכן בהיותה התנועה הגדולה והממוסדת ביותר בציבור המצרי, היא הייתה ערוכה בצורה הטובה ביותר לבחירות. דחייה של חודשיים תעניק לתנועות נוספות, בהן ארגוני הצעירים שהובילו את המהפכה, זמן אותו יוכלו לנצל למיסוד פעולתן כמפלגות ולבניית בסיס תמיכה ציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully