וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: שוטרים נעצרו לאחר שהיכו עיתונאים בהפגנה

במתקפה נוספת על חופש העיתונות בממלכה, ארבעה שוטרים חשודים שהיכו באלות שבעה כתבים וצלם במהלך הפגנה בעמאן, למרות שאלו עטו אפודים שזיהו אותם במפורש כעיתונאים

ארבעה שוטרים ירדנים נעצרו אמש (שבת) בחשד שהיכו אתמול עיתונאים, במהלך הפגנה בבירה עמאן בה קראו המפגינים לכונן רפורמות במדינה. בעימותים נפצעו לפחות 17 בני אדם, בהם שמונה כתבים וצלם. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי שמונת העיתונאים נפצעו פצעים קלים וסבלו מחבלות יבשות, לאחר שהשוטרים היכו אותם באלות. הם הותקפו למרות שעטו לגופם אפודים כתומים שעליהם נכתב "PRESS".

הפגנה בין תומכי רפורמות בירדן לתומכי הממשלה, עמאן, יולי 2011. AP
1,200 הפגינו, והשוטרים הגיבו ביד קשה. ההפגנה אתמול בעמאן/AP

המחלקה הפלילית במשטרת עמאן הודיעה כי קצין בכיר מינה ועדה שתחקור את התקרית. "העיתונאים רק עשו את עבודתם", נכתב בהודעת המשטרה. עוד נמסר כי מסקנות ראשונות יגובשו בתוך 72 שעות ויוגשו לבתי הדין הרלוונטיים.

מדובר בהסלמה נוספת במתקפה על עיתונאים בירדן, ובייחוד כלפי כתבים וצלמים של הסוכנות הצרפתית בבירה עמאן. לפני כשבועיים, התגודדו כמאה מפגינים מחוץ ללשכת הסוכנות בעיר, ודרשו להדיח את העומדת בראשה, העיתונאית רנדה חביב. העצרת התאספה במחאה על דיווח שהנפיקה הסוכנות ב-13 ביוני, לפיו שיירת המלך עבדאללה נרגמה באבנים שיידו מתנגדיו.

הפגנה בין תומכי רפורמות בירדן לתומכי הממשלה, עמאן, יולי 2011. AP
המפגינים דרשו לשים קץ לשחיתות. העיתונאים תיעדו - והותקפו/AP

למרות שהדיווח צוטט מפי מקור בכיר במשטרה, תומכי המלך טענו כי מדובר בדיווח שקרי. הם הניפו שלטים מחוץ למשרדי הסוכנות, שעליהם נכתב כי יש להעמיד את חביב לדין בתואנה של תעמולה שקרית. אנשי הסוכנות לא היו במשרדים בעת ההפגנה, השלישית בתקופה האחרונה, והיא חלפה ללא הפרות סדר משמעותיות.

עם זאת, ההפגנה שהתקיימה מול משרדי הסוכנות ב-15 ביוני, יומיים לאחר הדיווח, הייתה סוערת יותר. המפגינים פרצו למשרדי הסוכנות ווהשחיתו רהיטים, מצלמות ומחשבים שהיו בהם, והעובד ששהה לבדו במקום באותה שעה נאלץ להימלט מהחלון. חביב, המנהלת, סיפרה לאחר מכן כי קיבלה איומים טלפוניים על חייה. הממשלה הירדנית גינתה לאחר מכן את המתקפה, אך נמנעה מלפרסם הודעה מפורשת בה היא מגנה על חופש הביטוי של סוכנות הידיעות הצרפתית.

צלם שהועסק בסוכנות הידיעות הצרפתית ועבד בעמאן סיפר לוואלה! חדשות כי יש תחושה גוברת של חוסר אונים בקרב אנשי התקשורת המגיעים לירדן. לדבריו, המשטרה נמנעת באופן מופגן מלהתערב במקרים בהם אזרחים מתעמתים באלימות עם עיתונאים, וסוכנויות הידיעות אינן זוכות לגיבוי מצד הממשלה. "ירדן הייתה עד כה מקום בטוח יחסית", אמר. "אך לאט לאט, המדינה הופכת למקום שבו עיתונאים עלולים לקפח את חייהם, בגלל רפיון מכוון של השלטונות", התריע.

(עדכון אחרון: 21:35)

עוד בנושא:
עיתונאים בסוריה: "רודפים אותנו"
דו"ח: "צה"ל יורה גם בעיתונאים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully