וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בירדן: שיירת המלך עבדאללה נרגמה באבנים

גורמים רשמיים בירדן דיווחו על התקרית בעיר טלפייה, שהתרחשה דווקא יום אחרי ההכרזה על רפורמה שלטונית נרחבת. בהמשך הוכחש הדיווח על ידי הארמון: "התקפה? זו הייתה קבלת פנים חמה"

שיירתו של עבדאללה מלך ירדן נרגמה באבנים ובקבוקים שהשליכו צעירים שהתקבצו סביבה, בעיר טלפייה שבדרום מערב המדינה. כך דיווחה אחר-הצהריים (שני) סוכנות הידיעות הצרפתית, שציטטה גורמים רשמיים במדינה. לפי הדיווח, המלך עצמו לא נפגע בתקרית.

ואולם, זמן קצר לאחר מכן הוכחשה הידיעה על ידי דובר של ממשלת ירדן. "השיירה של הוד מלכותו לא הותקפה", הבהיר הדובר, טאהר עדואן. גורם בבית המלוכה שליווה את המלך הוסיף, על פי סוכנות AP, כי למעשה, זכה המלך לקבלת פנים חמה בעיר הסמוכה לים המלח: "זו הייתה מחווה של קבלת פנים, לא התקפה".

האירוע מתרחש יום לאחר הודעתו של עבדאללה על רפורמות שלטוניות מרחיקות לכת במדינה, המגדילות את הכוח שבידי הפרלמנט ומצמצמות את כוחו של המלך. בין היתר, החליט עבדאללה לוותר על זכותו למנות שרים וראשי ממשלה.

בניגוד לרבים ממנהיגי מדינות ערב, עבדאללה עדיין נהנה מפופולריות עממית גדולה בארצו, חרף גל ההתקוממויות בעולם הערבי. עם זאת, במדינה נמשכות ואף גוברות הפגנות האופוזיציה הנערכות מדי יום שישי, ומתמקדות בעיקר בדרישה לרפורמה פוליטית ובמחאה על האבטלה הגואה ומחירי המזון.

תהפוכות גם בירדן? כל הכותרות:
המלך הכריז אתמול: "רפורמה חוקתית - לבקשות העם"
פברואר: עבדאללה פיטר את ממשלתו בגלל המחאה
פרשנות: הממשלה בירדן חדשה, האג'נדה ישנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully