וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לשוטר שדרס נער ופצע אותו קשה

קובי מנדל

14.7.2011 / 11:36

השוטר הורשע כי בעת שנהג בניידת, עקף שני כלי רכב שעצרו לנער במעבר חצייה ופגע בו בעוצמה. התביעה ביקשה כי יפסל רישיונו ויוטל עליו קנס והשופט החמיר וגזר עליו גם עבודות שירות

בית המשפט לתעבורה בחיפה גזר הבוקר (חמישי) שלושה חודשי מאסר בפועל, שירוצו כעבודות שירות, על השוטר אלכסיי שרייבר , בן 31 מחיפה, שהורשע בעבירות תעבורה חמורות, במהלכן גרם תאונת דרכים כשנהג בניידת משטרה, ופצע באורח קשה ילד בן 14 שחצה במעבר חציה. את העונש ירצה שרייבר בעבודות בבית חולים רמב"ם. עוד נגזרו עליו פסילת רישיון נהיגה למשך ארבע שנים, מאסר על תנאי ותשלום קנס בסך 2,000 שקלים.

המקרה אירע בחודש פברואר 2007, כששרייבר נהג בניידת משטרה בכביש עירוני דו-סטרי. באותה עת חצה את מעבר החצייה נער כבן 14. שתי מכוניות שנסעו לפניו עצרו על מנת לאפשר לילד לחצות את הכביש, ואילו הוא עקף את המכוניות מצד ימין, התקרב במהירות אל מעבר החצייה ופגע בנער. כתוצאה מכך, הועף הנער אל המדרכה, נגרמו לו חבלות קשות והוא אושפז בבית החולים.

סלחנות כלפי הנהגים - התאכזרות לקורבן

השופט שלמה בנג'ו הדגיש את חומרת המעשים בגזר הדין, והטיל את העונש הקל יחסית לאחר שהתביעה ביקשה להטיל על שרייבר פסילת רישיון נהיגה וקנס בלבד. השופט ציין כי הנפגע, נער צעיר שנפצע אנושות, סבל מפגיעות מרובות כמעט בכל חלקי גופו, ושהה תקופה ארוכה ביותר בבית החולים עד שהחלים. "נס גלוי הוא שילד זה החלים, לא נפגע קשה יותר ושרד את התאונה כדי לבוא ולהעיד בפני בית המשפט ולשתף אותו במה שאירע לו", נכתב בגזר הדין. "עדותו הצטרפה למכלול הראיות בתיק ו'צבעה' בגוון קודר את התנהגותו הרשלנית של הנאשם".

עוד הבהיר השופט כי לעבירה חומרה יתרה כשהיא נעשית על ידי מי שמשרת כשוטר במשטרת ישראל, אשר נהג בניידת משטרתית ואמור לשמש דוגמא ומופת לציבור. "סלחנות כלפי מי שנוהג כפי שנהג הנאשם אשר זלזל בהוראות חוקי התעבורה והביא לתוצאה הקשה, הינה התאכזרות לקורבן התאונה והעברת מסר שגוי ולא ראוי לציבור תוך פגיעה קשה באמון הציבור במערכת המשפט", כתב השופט בנג'ו.

עוד הוסיף השופט כי התופעה הרחבה של עבריינות הנהיגה בכבישים תובעת מידי יום קורבנות רבים בכבישי ישראל: "לא מדובר בגזירה משמיים אלא בעבריינות נהיגה לשמה, המתבטאת ברשלנות וזלזול בחוקי התנועה ובשלומם של אחרים. תופעה זו מחייבת גישה עונשית מחמירה, פרי אמונה כי לענישה מכבידה עשוי להתלוות, עם הזמן, מסר הרתעתי אפקטיבי אשר יהא בו כדי להשפיע על דרכי הנהיגה של נהגי ישראל, ועל האמצעים הננקטים על ידם כדי להבטיח את שלומם של הולכי רגל ונוסעים מפני פגיעת כלי רכב בכביש".

עוד באותו נושא:
היום: יוכרע דין שוטר הנאשם בביצוע מעשים מגונים
שוטר שהיכה חייל וטען שהותקף - למאסר על תנאי
אישום: שוטרת הצמידה אקדח לראש הפלסטיני וסחטה ההדק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully