וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראאד סלאח נכנס לבריטניה "בגלל תקלה במחשב"

ה-BBC מגלה כי כניסת השייח, למרות היותו מסורב כניסה, התאפשרה כי בשדה התעופה לא מחוברים למאגר המידע, ונאלצים להסתפק בפתקים. כך נוצר בלבול: המתינו לו בטרמינל 1, אך הוא נחת ב-5

מאז מעצרו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, ראאד סלאח, לפני כשבועיים בבריטניה, התעוררה ביקורת רבה בממלכה על מנגנוני הפיקוח בגבולות, שאיפשרו את כניסתו למרות שהוגדר במפורש כמנוע כניסה למדינה. בעוד המשרד לביטחון פנים בבריטניה מקיים חקירה לבירור העניין, היום (שלישי) חשף ה-BBC את הסיבה למחדל: תקלה במחשב.

לפי הדיווח, המסתמך על מקורות בביקורת הגבולות, שמו של סלאח אכן היה מוזן במאגר המידע הנקרא "המרכז הלאומי למטרות בגבול" (NBTC), שאמור לסייע במניעת כניסת גורמים עוינים למדינה. זהו לב לבה של מערכת הפיקוח על הגבולות בבריטניה, שהושקעו בה 1.2 מיליארד ליש"ט, והיא נחשבת לחוד החנית במאבק בפשיעה ובטרור.

מעצר ראאד סלאח בלונדון - עוד כותרות:
בריטניה החלה בהליך לגירושו של סלאח
נדחה ערעורו של סלאח על מעצרו
"סלאח ייאבק בהחלטה לגרשו, מוכן לעמוד למשפט"
"אם ראא'ד סלאח היה יהודי הממשלה הייתה מתערבת"

ואולם, על פי המקור, בגלל תקלה כלשהי במערכת הממסר, המידע במאגר הזה אינו מועבר בצורה אלקטרונית לצוותי ביקורת הגבולות בשדה התעופה. במקום זאת, מועברים לשדה פרטי מנועי הכניסה כשהם כתובים על פתקי נייר - אלא שהדבר גורם לעתים לבלבול, ובמקרה של סלאח, אלו הועברו כנראה, לפי המקור, לטרמינל הלא נכון בשדה התעופה הית'רו: ציפו להגעתו של סלאח בטרמינל 1, אך הוא נחת בפועל בטרמינל 5 - והמשיך בדרכו ללא הפרעה.

אותו מקור העריך כי כמחצית מאותם "מנועי הכניסה" לממלכה נכנסים אליה בלי להיעצר, בגלל התפקוד הלקוי של המערכת. "אין כאן שום חשיבה משותפת", אמר ל-BBC בעילום שם אחד מפקידי ההגירה בשדה התעופה. "אנחנו תמיד צריכים לחכות לטלפון מרשויות הפיקוח, שיגידו לנו מה הם מחפשים. אין לנו דרך לראות בעצמנו. זו שיטה מאוד מיושנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully