וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימה"ש בלונדון דחה את ערעורו של סלאח על מעצרו

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית יישאר במעצר בבריטניה, לאחר שנדחה הערעור שהגיש. ח"כ טלב א-סנע, שנפגש עמו, דיווח כי מצבו של סאלח טוב, וכי השייח מאשים את ישראל בקנוניה

בית המשפט בלונדון דחה אמש (שישי) את הערעור שהגיש השייח ראאד סלאח על מעצרו, ועל ההחלטה למנוע ממנו להיכנס לבריטניה. בית המשפט קבע כי קביעת משרד הפנים הבריטי לפיה סלאח מסוכן לציבור בשל התבטאויותיו הגזעניות נותרה בעינה - וקבע כי אין בסמכותו לדון בנסיבות מעצרו. הדיון בערעור שהגיש סלאח יידון בערכאה גבוהה יותר בשבוע הבא.

ראאד סלאח מובא למעצר בכלא איילון יולי 2010. אורי לנץ
סלאח, בפעם הקודמת שנעצר בישראל, מחוץ לבית הכלא/אורי לנץ

סלאח עוכב לחקירה ב-29 ביוני כשנחת בשדה התעופה הית'רו, ובמשטרת הגבולות נאמר לו כי יש צו המורה על גירושו. הוא הועבר למעצר לאחר שסירב לעלות על טיסה בחזרה לישראל. להגנתו, טען השייח כי בא לבריטניה בצורה תמימה, ולכן ההחלטה לגרשו אינה חוקית. סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בישראל, אף טען בהמשך כי גורמים בירושלים עמדו מאחורי ההחלטה לעצרו בחו"ל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מצב רוחו טוב מרומם

בפגישה שקיים אמש בבית במעצר עם חבר הכנסת טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל), אמר לו סלאח כי "כל שוחרי השלום בעולם" עומדים לצדו, וכי גם המעצר לא ישבור את כוח הרצון שלו. ח"כ א-סנע סיפר לאחר הפגישה כי מצב רוחו של סלאח טוב ומרומם. א-סנע טען קודם לכן כי אם השייח היה יהודי, הוא כבר היה משתחרר ממעצר.

סלאח סיפר בנוסף כי במהלך מעצרו, הוא נחקר ללא הרף על התבטאויות שהשמיע במהלך הרצאות בלונדון ובשל דעותיו הפוליטיות. לפני הפגישה בין השניים, נועד ח"כ א-סנע עם שרת הפנים הבריטית תרזה מיי, יחד עם נציגים מארגוני זכויות אדם. הם מסרו לה עצומה שעליה חתומים אלפים, הדורשים לשחרר לאלתר את שייח ממעצרו.

השתתף בהכנת הידיעה: ניר יהב.
לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully