וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון ב"חוק החרם": "פגיעה אנושה בדמוקרטיה"

פנחס וולף

10.7.2011 / 13:14

על פי החוק, אדם שייזום חרם על גוף ישראלי בגלל מיקומו הגיאוגרפי יהיה צפוי לתביעה על ידי מי שרואה את עצמו כנפגע מכך, ללא צורך להוכיח נזק. שלום עכשיו: פגיעה אנושה בחופש הביטוי

מליאת הכנסת צפויה לדון מחר (שני) בחוק החרם בקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק, אותה הגיש ח"כ זאב אלקין (ליכוד), קובעת כי אדם או גוף שייזום חרם על גוף ישראלי בגלל מיקומו הגיאוגרפי יהיה צפוי לתביעה על ידי מי שרואה את עצמו כנפגע מכך, ללא צורך להוכיח נזק. בנוסף, גוף שישתתף בחרם לא יוכל לקבל הטבות מהמדינה.

לקראת סיום הדיונים על החוק, בשמאל מביעים זעם על הכוונה לאשר את ההצעה. מחר בצהריים יתקיים כנס בשיתוף סייעות האופוזיציה מלבד האיחוד הלאומי, מתוך מטרה לפעול נגד הצעת החוק. בנוסף, מגייסות הסיעות את חבריהן כדי שיהיו נוכחים בעת ההצבעה.

גרסה מרוככת של החוק

לדברי ממלא מקום יו"ר סייעת קדימה, ח"כ יוחנן פלסנר, הצעת החוק פוגעת בדמוקרטיה ובלגיטימציה של ישראל. "זהו חוק מאיץ דה לגיטימציה שבנוסף מחריג מגבולות השיח הפוליטי את ההתנחלויות הנמצאות בלב הוויכוח הפוליטי. בכוונתנו לפנות לגורמים הדמוקרטים בקואליציה כדי שיתעשתו ולכל הפחות שלא יתמכו בהצעה", אמר פלסנר.

ח"כ דב חנין (חד"ש) שלח מכתב ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין בדרישה לדחות את ההצבעה על הצעת החוק ותנועת "שלום עכשיו" מתכוונת לחלק ל-120 חברי הכנסת דגלונים שחורים שאליהם יצורף מכתב בבקשה להתנגד להצעת החוק. בין היתר נכתב במכתב כי "חוק החרם המוצע פוגע קשות בזכותו הבסיסית של האזרח להביע את עמדתו. מעל החוק מתנוסס דגל שחור של הדמוקרטיה ואישור החוק יהפוך את הכנסת למשטרת המחשבות של החברה הישראלית ויפגע אנושות בעקרון חופש הביטוי".

יוזם החוק, ח"כ אלקין, אמר לוואלה! חדשות כי "ארגוני השמאל הרדיקלים עושים קמפיין שקרי. הם בכוונה לוקחים את נושא החרם על יהודה ושומרון, למרות שהצעת החוק רחבה הרבה יותר. השאלה שנשאלת היא האם ישראל רשאית להגן על עצמה מאלה שפוגעים בה מתוכה. שקר לומר שמדובר בחוק חסר תקדים. החוק האמריקאי נשכני הרבה יותר במקרה שאזרח אמריקאי יסכים להשתתף בחרם על מדינת ישראל".

עוד הסביר ח"כ אלקין, כי מדובר בגרסה מרוככת של החוק. "חברי כנסת מקדימה, כמו דליה איציק ויואל חסון, יזמו יחד איתי הצעת חוק חריפה הרבה יותר, אבל כנראה שהמאבק של השמאל הרדיקלי משפיע על אנשי קדימה מתוך חשש שלהם להפסיד קולות", אמר אלקין.

עוד באותו נושא:

יועבר למליאה: חוק להחרמת מחרימי המתנחלים
הכנסת אישרה חוק דיווח על תמיכה כספית זרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully