וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועבר למליאה: חוק להחרמת מחרימי המתנחלים

פנחס וולף

28.2.2011 / 14:42

מי שיבקש להחרים את יהודה ושומרון, כמתבקש ממי שירצה להשתתף במכרזים לבניית העיר הפלסטינית רוואבי - לא ישתתף במכרזים ישראלים: כך קובעת שתובא למליאת הכנסת. באופוזיציה זועמים

ועדת החוקה אישרה היום (שני) בהכנה לקריאה ראשונה שינוי של "חוק איסור הטלת חרם", מתוך כוונה להכניס אל החוק את "סעיף הרוואבי", לפיו שר האוצר יהיה רשאי להתקין תקנות חירום שלא יאפשרו למי שהסכים לקחת חלק בחרם הפלסטיני, מלהשתתף במכרזים של המדינה. משמעות החוק היא שחברות אשר יחרימו את יישובי יהודה ושומרון על מנת להשתתף במכרזים לבניית העיר הפלסטינית המתוכננת רוואבי, לא יוכלו להשתתף במכרזים של ישראל.

עם זאת, הוועדה מיתנה חלק בהצעת החוק, ומחקה את הסעיף המאפשר לדרוש רישום פלילי על מי שקורא לחרם. שינוי הצעת החוק, שאושרה עוד לפני שבועיים בהכנה לקריאה ראשונה, התאפשר בעקבות בקשה להצבעה חוזרת של ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה). יו"ר הקואליציה, זאב אלקין (ליכוד), שיזם את הצעת החוק, הסכים לפתוח מחדש את נוסח ההצעה וטען כי הנוסח החדש תואם עם משרד המשפטים.

אלקין הגיב על החוק ואמר כי "אני מברך על כך שהוועדה אישרה ברוב גדול את החוק ומקווה שהליכי החקיקה יושלמו בקרוב. מדינת ישראל חייבת להגן על עצמה נגד אלה המנסים להחרים אותה, לפחות באותה מידה שאנחנו מבקשים ממדינות אחרות שיגנו עלינו. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) היה היחידי שהתנגד לבקשת פלסנר לשינוי החוק, ואמר כי "הנוסח שהתקבל בישיבה הקודמת טוב יותר למדינת ישראל ולאזרחיה אל מול המבקשים את רעתה בעולם".

למרות השינוי, באופוזיציה לא מרוצים. לדברי פלסנר, "למרות השינויים ששולבו בנוסח החוק, בלחץ האופוזיציה וגורמי המקצוע, עדיין מדובר בחוק מסוכן המאפשר פגיעה בחופש הביטוי הפוליטי. הגיע הזמן שחברי כנסת מהליכוד ומישראל ביתנו יפסיקו את התחרות המבישה ביניהם ברמיסת הערכים הדמוקרטיים בישראל, ויסייעו לחזק את מה שתמיד היווה מקור גאווה עבורנו – היותנו מעוז של שפיות דמוקרטית במזרח התיכון".

פלסנר הסביר בישיבה כי הנוסח הקודם "מחבל בחופש הביטוי והמחאה ובמקביל צפוי לגרום לנזק הסברתי, מדיני וכלכלי למדינת ישראל. על כן, אני מצפה שראש ההמשלה יתקפל שוב, גם בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully