וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהים, מהאוויר ומהיבשה: מלחמה ברכבי השטח בחופים

אריאל נוי

10.7.2011 / 9:31

במועצה האזורית חוף הכרמל החליטו להילחם ברכבי השטח הנוסעים ברצועות החוף ומסכנים את המתרחצים - ופתחו במבצע אכיפה נרחב ומשולב. "גם נהגים שלא ייתפסו 'על חם', יקבלו את הקנס הביתה"

המועצה האזורית חוף הכרמל פתחה בסוף השבוע במבצע שנועד למגר את נסיעתם של כלי הרכב ברצועת החוף, המסכנת את ציבור המתרחצים. תכנון המבצע נמשך מספר שבועות, בשיתוף רשות הטבע והגנים וגורמים נוספים, והוא צפוי להימשך לאורך כל עונת הרחצה, ברצועת החופים הכוללת את שדות ים וקיסריה, ועד חופי נווה ים ועתלית.

"לא קל להפוך רצועת חוף שאורכה 34 ק"מ המהווים אטרקציה עבור בעלי רכבי השטח, לרצועת חוף שקטה ושלווה", סיפר ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע, "אבל חייבים לעשות סוף לנהיגה בחופים, שמסכנת חיי אדם ופוגעת בחי ובצומח".

כחלק ממבצע האכיפה נעשו הכנות נרחבות בשטח על ידי האגף המוניציפאלי של המועצה, שכללו הצבת שלטי איסור נסיעה בחופים, ניטור שטחים פוטנציאליים להימצאות כלי רכב והצבת בולדרים במקומות בהם ישנה סכנה לציבור המתרחצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא קל להפוך רצועת חוף שאורכה 34 ק"מ המהווים אטרקציה עבור בעלי רכבי השטח, לרצועת חוף שקטה ושלווה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תגובות חיוביות - "אפילו מצד הנהגים"

בנוסף, במסגרת המבצע, הופעל המערך המוטס של רשות הטבע והגנים. מסוק של משטרת ישראל כיוון מהאוויר את צוותי הקרקע לעבר הנהגים פורעי החוק, יחד עם מתנדבי השיטור הימי של חוף הכרמל שהשגיחו מהים. צוותי הקרקע כללו את גורמי האכיפה של המועצה האזורית חוף הכרמל, פקחי רשות הטבע והגנים, שוטרי משטרת חדרה, שוטרי משטרת זכרון יעקב, מתנ"א, משמר הגבול, פקחי המשרד להגנת הסביבה, יחידת הג'יפים של משטרת ישראל וכן יחידה מסווגת.

"טרם נראה מבצע מתמשך רחב היקף שכזה במדינת ישראל", סיפר אחד הגורמים בארגון המבצע. "המדינה נרתמה באופן מלא לעניין והקימה יחידה מיוחדת ובעלת אמצעים מיוחדים, אשר כל תפקידה הוא להילחם בתופעת הנסיעה בחופים". הוא הוסיף כי "גם נהגים שלא נתפסו 'על חם' יקבלו בהמשך את הקנס על הנסיעה בחופים לבתיהם". בסוף השבוע האחרון נרשמו כבר עשרות דו"חות על סך 500 שקלים, וניתנו עשרות דו"חות אזהרה לנהגים.

הצוותים בשטח ציינו כי התגובות מציבור המתרחצים לאכיפה היו חיוביות מאוד, ובניגוד למצופה, גם מאלו שקיבלו דו"חות. בסופו של יום נרשמה אהדה לאכיפה מוסדרת, שתמנע את הסכנה לציבור ולרצועת החוף.

עוד בנושא:
אפשר להשתזף בשקט: הכנסת אסרה נהיגה בחופים
עונת הרחצה נפתחה: ”החופים נקיים יותר"
”דדו” או ”הצוק”: מהו החוף האיכותי בישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully