וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הרחצה נפתחה: "החופים נקיים יותר"

אריאל נוי

5.5.2011 / 14:41

חיכינו לזה לא מעט זמן והנה זה קורה - עונת הרחצה נפתחה באופן רשמי והיא תסתיים בחודש אוקטובר. מספר הרוחצים אמנם לא תאם את הציפיות אך לפחות הם היו מרוצים מהניקיון

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

עונת הרחצה נפתחה הבוקר (חמישי) באופן רשמי, וחופי הים ברחבי הארץ יהיו פתוחים לקהל הרחב מהיום ועד תחילת חודש אוקטובר, בפיקוחם של המצילים. "אני על המרפסות האלה משנת 72' - עדיין איתן, ומשגיח על המתרחצים כמו בכל עונה", סיפר מושון ברקוביץ', מציל באחד החופים בתל אביב. עם זאת, מספר המתרחצים לא תאם את הציפיות לקראת תחילת עונת הרחצה. "בבוקר קשה לנו לראות את זה, אחרי הצהריים יבואו הרבה מתרחצים", סיפר אלי דולב, מציל נוסף.

הרוחצים הביעו שביעות רצון מהניקיון בחופים, שלדבריהם נעשים נקיים יותר ויותר משנה לשנה – על אף שבימי ראשון הם בדרך כלל נראים כמו "מזבלה אחת גדולה". ניר סאקר, תושב תל אביב שהגיע לרחוץ באחד מהחופים בעיר סיפר כי "החופים נהדרים, זו הריביירה העולמית. אני מבקר ברחבי כדור הארץ הרבה שנים והים פה בתל אביב הוא ברמה הכי גבוהה".

בין הרוחצים, ניתן היה לראות גם לא מעט תיירים שהגיעו לתפוס קצת צבע בים התיכון. "החופים בישראל יפים מאוד. אני אוהבת את ישראל ואני מבקרת פה בפעם השלישית", סיפרה סימונה קפטינה, תיירת מרומניה. המצילים, מצדם, מעריכים כי התיירות בישראל תגבר השנה בשל המצב במדינות הערביות שנמצאות באזור. "אני לא יודע אם זה בגלל כל המצב מסביב - מצרים, לוב, אבל נראה לי שאנשים הבינו שארץ ישראל הכי יפה בעולם וזו ארץ ישראל שלנו", אמר בגאווה המציל גיא אנג'ל.

בשל הנזקים שנגרמו כתוצאה מהסופה שאירעה בתחילת החורף, הקצה משרד הפנים כשבעה מיליון שקלים לצורך פיתוח חופי הרחצה המוכרזים ותיקון הנזקים. התקציב יועד לתיקון סוכות המציל, שילוט ורכישת ציוד מציל חיים. בעונת הרחצה הנוכחית ייתכן ונזכה לחופים בטוחים יותר. בשנה האחרונה הוכשרו כ-100 פקחים ברשויות המקומיות בהשתלמות המסמיכה אותם לבצע חיפוש ומעצר במידה והם תופשים נהגים הנוהגים בניגוד לחוק, במרחק של כ-100 מטרים מחופי רחצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully