וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להשתזף בשקט: הכנסת אסרה נהיגה בחופים

הצעת חוק איסור נהיגה בחוף ים עברה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. יוזם החוק ח"כ חנין: "הכנסת שמה סוף לנהיגה המופקרת בחופים"

הצעת חוק איסור נהיגה בחוף ים עברה היום (שלישי) בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, בתמיכה של 14 חברי כנסת, ללא התנגדות. החוק החדש ייעל בעיקר את תחום האכיפה על הנהיגה בחופים. על פי החוק, יוגדרו תחומים האסורים בנהיגה באופן ברור ותוטל חובת סימון התחום המוגן מנהיגה. כמו כן נקבע מנגנון לשינוי התחומים האסורים בנהיגה ואפשרות להטלת קנס על פי מספר הרישוי של הרכב. על פי החוק, יוכל בית משפט להטיל על מי שיורשע בנהיגה ברכב בחוף ים לתקן את ההרס הסביבתי שגרם ובתנאים מסוימים, יהיה ניתן לשלול את רישיונו של מי שיורשע לתקופה של עד 120 יום.

ח"כ דב חנין (חד"ש), יוזם החוק, אמר לאחר אישורו, כי "הנהיגה המופקרת בחופים מסכנת חיים והורסת את הסביבה. החוק שאושר היום קובע איסור ברור והגדרות ברורות, מחדד את הענישה ומייצר מנגנוני אכיפה אפקטיביים ומודרניים. החוק עבר בכנסת דרך ארוכה וקשה, גם עקב מחלוקות שונות בין משרדי הממשלה. עם אישורו נסתמה פירצה קשה בחקיקה הסביבתית בישראל".

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי "לאחר עיכובים ומהמורות רבות בדרך, אנחנו שמחים כי החוק עבר היום באופן סופי, גם למען הטבע וגם למען בטיחותם של המתרחצים. אישור החוק מהווה בשורה לכל מי שאוהב את ערכי הטבע שבחופים ורוצה לבלות בים מבלי לסכן את חייו כתוצאה מנהיגה פרועה בחופים. אנחנו מודים לחברי הכנסת שיזמו את החוק החשוב הזה ולמשרד להגנת הסביבה, שעזר בקידומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully