וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: מנגנון דיגיטלי יבדוק אם התפקדתם פעמיים

פנחס וולף

9.7.2011 / 22:03

על פי הצעתם של חברי הכנסת פלסנר ולוין, שתידון מחר בוועדת השרים לחקיקה, יוקם מנגנון דיגיטלי שייבחן התפקדות לשתי מפלגות, ובמידת הצורך גם יעביר הפרטים ליועץ המשפטי לממשלה

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר (ראשון) בהצעת חוק של ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) ויריב לוין (ליכוד) המבקשת למנוע את תופעת ההתפקדות הכפולה למפלגות. ההצעה כוללת שילוב מנגנון המעניק לרשם המפלגות כלים וסמכויות לבלימת התופעה. על פי ההצעה, פעמיים בשנה, ב- 1 בינואר וב- 1 ביולי, כל מפלגה תמסור לרשם המפלגות, בצורה אחידה ובאופן דיגטלי, את רשימת חברי המפלגה.

לאחר מכן הרשם יצליב את רשימות חברי המפלגות; אם קידוד של אדם הופיע פעמיים, הוא יסיר את הקידוד ויזהה את הפרטים האישיים שיועברו למפלגות בהן הוא חבר. אלה יצטרכו בתורן למחוק את שמו מרשימותיהם. אם לא קיים הסבר סביר להתפקדות הכפולה, השם יועבר גם ליועץ המשפטי לממשלה.

אי סדרים בהתפקדות - כותרות אחרונות:
ספר מתפקדי העבודה: 26 אלף חברים בבדיקה
פרץ על הזיופים במפקד: ”התחקירים חסרי אחריות”
מג’אדלה: השמצת המתפקדים הערבים בעבודה - גזענות


חבר מפלגה שחברותו נפסלה על ידי רשם המפלגות יוכל להצטרף למפלגה שוב רק לאחר הבחירות לכנסת. אך עוד לפני כן, בתוך 30 יום מהודעת הרשם, המפלגה תצטרך להודיע לו שהיא מחקה את שמו מרישומיה ותוכל לחדש את חברותו רק לאחר אישור של הרשם.

"מחר יידע כל אזרח עד כמה מחויבים שרי הממשלה להבטחת ניקיון התהליך הפוליטי במפלגות", אמר פלסנר. "האירועים האחרונים במערכת הפוליטית רק מדגישים את הדחיפות בשיפור הליכי הפריימריז וביצירת אמון מחודש בקרב הבוחרים במפלגות. ההתפקדויות הכפולות פוגעות במידה ניכרת באמון הציבורי במערכת הפוליטית מפלגתית ושורה של צעדים יחסית פשוטים יכולה לשים קץ לתופעה".

בתוך כך, ועדת השרים לחקיקה תדון מחר גם בהצעת חוק של חברי הכנסת יעקב אדרי ויוחנן פלסנר (שניהם מקדימה) הקובעת כי אופייה של מדינת ישראל יהיה יהודי ודמוקרטי "ברוח העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל". בהצעת החוק נכתב כי "מדינת ישראל היא המדינה שבה מממש העם היהודי את זכותו להגדרה עצמית, מדינת ישראל היא דמוקרטית ומדינת ישראל מכבדת את זכויות האדם של כל תושביה".

הצעת החוק קובעת כי את החוק ניתן יהיה לשנות רק ברוב מיוחס של 80 חברי כנסת. "חוק-היסוד המוצע משלב את הדגשת הקשר המיוחד של המדינה לעם היהודי עם מחויבות מלאה לשוויון אזרחי", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully