וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'אדלה: השמצת המתפקדים הערבים בעבודה - גזענות

פנחס וולף

22.6.2011 / 10:42

בתגובה להאשמות כי המתפקדים הערבים בעבודה נרשמו באופן לא סדיר אומר מזכיר המחוז הערבי במפלגה, ח"כ ראלב מג'אדלה: "מדוע לא בודקים את המפקד במגזר הקיבוצים?"

"ההאשמות נגד ההתפקדות במגזר הערבי הן גזענות על בסיס אישי" – כך האשים הבוקר (רביעי) מזכיר המחוז הערבי במפלגת העבודה, ח"כ ראלב מג'אדלה בשיחה עם וואלה! חדשות. על פי בדיקת ערוץ 2 שפורסמה אמש, עלה כי בעיות רבות נמצאו בקרב המתפקדים במפלגה מהמגזר הערבי, ועולה החשד כי עשרות מתפקדים, בדרך כלל מאותה המשפחה, הוחתמו עם מספר טלפון אחד בניגוד להנחיות. כך למשל, בקלנסוואה נמצאו 36 מתפקדים עם אותו מספר הטלפון, כך שיהיה קשה לאתר את המתפקדים עצמם.

מג'אדלה, איש מחנה עמיר פרץ, הבהיר כי לתחקיר אין קשר למתפקדים שלו, וכי הדוגמאות שנזכרו לא נוגעות למחנה שלו, אולם "כמזכיר המחוז הערבי, אני מרגיש מחויבות להגן על הציבור במגזר", אמר. מג'אדלה הסביר כי "על פי תקנון המפלגה, מותר לפקוד הורים, אחים, אחיות, בנים ובנות. לאבי היו 14 ילדים שהיו נשואים עם ילדים. במגזר הבדואי יש אנשים שלכל אחד יש שלוש נשים, 15 ילדים ו-20 אחים. אם עושים מפקד במשפחה כזו, מגיעים בקלות ל-30-40 מתפקדים ממשפחה".

"מה שיקבע זה הקלפי"

באשר לטענה כי היו מקרים בהם מספר מתפקדים נרשמו תחת אותו מספר טלפון הבהיר מג'אדלה כי: "יש הרבה הטרדות כלפי נשים ומשום כך נמנעים להכניס את מספר הטלפון שלהן. בנגב ישנם גם ישובים לא מוכרים, אז אין כתובות".

"אני מוכן לכל בדיקה, אך מדוע לא בודקים את המפקד במגזר הקיבוצים?", האשים מג'אדלה ואף השיב: "אם יש גזענות כלפי מרוקאים במפלגה, בוודאי שיש גם כלפי ערבים. לא כל המפלגה גזענית, אך ישנם גזענים במפלגה". מג'אדלה הוסיף כי "לא יעזור שום תחקיר, מה שיקבע זה הקלפי, ונבוא לשם בהמונינו. אנשים לא התפקדו מתוך אמונה בדרכו של ברל כצנלסון, כמו שמתפקדים במפלגות אחרות לא בהכרח מתפקדים לדרך ז'בוטינסקי. ההתפקדות נעשית על בסיס אישי. המתפקדים שלי מאמינים שאוכל להשפיע על ענייני המגזר הערבי".

עוד על המפקד במפלגת העבודה:
יחימוביץ': "החשש לאי סדרים במפקד - צל על המפלגה"
מצנע: "רבע מטפסי המתפקדים בעבודה אינם כשרים"
מפקד העבודה יסתיים היום: "מספר המתפקדים הוכפל"
העבודה: שמונה ח"כים, שישה מתמודדים בפריימריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully